• Anonym

Progesteron och missfall - hur vet man?

Hej!
    Pga två tidiga mf har min läkare skrivit ut progesteron till mig, tar en vaggis varje kväll, har gjort det sedan vecka 6 då jag var på undersökning och då slog hjärtat! Har läst någonstans att när man tar progesteron så börjar man inte blöda, trots att man fått missfall. Någon som vet eller varit med om det? Hur ska man då veta om allt är ok eller inte?

• Svar på tråden Progesteron och missfall - hur vet man?
  • Anonym

Å jag vill också veta.. Ska på undesökning i veckan och kommer få äta progeseron om allt är bra nu. Har också två missfall bakom mej..

• Anonym

Vad är progesteron för något??

Jag har fått 3 mf (tidiga)

Fick en vecka före mitt senaste mf trombyl och fragmin sprutor för att inte jag skulle få blodpropp och det skulle till viss del "hindra" mf om jag inte fattade läkaren fel.
    Det fungerade inte, slutade iallafall i mf.

nu har dom tagit lite prover och ska komma fram till vad jag ska äta/göra för att få behålla mitt lilla liv i magen nästa gång.

• Anonym

Jag har en dotter på 16 månader, så jag VET att vi kan. MEN varför vi får dessa mf nu det undrar man ju.

Jag har LÄTT att bli gravid men det verkar inte vilja stanna kvar...
    Man börjar ju undra om jag inte "stänger" livmoderhalsen..???

Hoppas läkaren snart kommer fram till något som hjälper oss

• Anonym

Thalis. Ledsen för dina mf MEN ett STORT GRATTIS till den lill* i magen :) Hoppas allt går bra nu

Svar på tråden Progesteron och missfall - hur vet man?