Inlägg från: Anonym (Ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ledsen)

Progesteron och missfall - hur vet man?

Till mig sa dom att progesteron förhindrar inte Mf som sker pga av typ missbildningar och liknande utan det hjälper till att behålla den lilla i magen om det är bristen på hormonet som är orsaken till Mf.

Är så ledsen just nu när jag mest troligen blir nekad progesteron den här graviditeten. Har 3 mf bakom mig och vi 4:de garviditen fick jag progesteron och nu har vi en liten kille.
    Är gravid igen och ringde förra veckan för att få det utskrivet igen men idag ringde gynsköterskan och sa att läkaren säger nej pga min kromosonavikelse. Hon anser att det är den som är boven, men genetik säger att dom inte tror det.
    Sköterskan ska prata med läkaren imorgon igen och fråga om jag ändå inte kan få, men det känns inte hoppfullt alls just nu.
    Ursäkta att jag stal din tråd.

• Anonym (Ledsen)
    Thalis skrev 2007-10-08 17:54:32 följande:
    Men suck!!! Ibland blir jag riktig förbannad på läkare! Om läkaren är så himla säkert på att dina mf beror på avvikelsen då spelar det väl ingen roll om han/hon skriver ut progesteron! Det kan ju inte skada! Stå på dig!Påpeka att då du fick progesteron så gick det hela vägen och ni fick er son!Lycka till! Hoppas att det går kanon med denna graviditet!kram

Håller med och det lustiga är att det är samma läkaren som förra gången tyckte att vi skulle testa med progesteron och hon ville att vi skulle gå på regelbundna vul för att kolla att allt fortlöpte som det skulle. Hon menade att det var lika viktigt att jag mådde bra som att hålla koll på magen.

Men nu så har hon tvärvänt helt. Fattar inte hur hon tänker.
    Jag hoppas att hon tar sitt förnuft tillfånga imorgon. Just nu känns det som att jag lika gärna kan ge upp tanken på att det ska gå bra. Min livlina försvann med ett telesamtal idag.
    Tack för lyckönskingarna och grattis själv, håller tummarna att allt går bra för er.
    Kram.

• Anonym (Ledsen)
    Thalis skrev 2007-10-08 18:05:44 följande:
    Där du bor finns det någon fertilitetsklinik eller kvinnoklinik? Om det gör det vänd dig till dom! Eller privat gyn!
    Jag vet faktiskt inte om det finns någon annanstans jag kan vända mig än till sjukhuset. Dom privata brukar ha fullt, men man kan ju iof testa. Säger hon nej i morgon med så kommer jag försöka få tag på BM här och höra om hon kan hjälpa mig på nåt sätt.
    Tänk så lite det behövs för att ens hopp och lilla lugn som fanns ska försvinna. Tycker jag har mer värk i mage och rygg nu, men det är säkert inbillning bara för att jag känner mig så ledsen och besviken. (Jag hoppas iallafall att jag inbillar mig.)
  • Anonym (Ledsen)

Hon ändrade sig Jag får mina progesteron iallafall. Är så himla glad just nu, nu finns det ett litet hopp hos mig i allafall.

Svar på tråden Progesteron och missfall - hur vet man?