Och så blir det en lågkonjunktur om en 5 år och alla jobb försvinner. Där sitter du utan gymnasieexamen (kanske), utan kille (inga förhållanden är huggna i sten). Vad gör du då? Det bästa är att fixa de bästa förutsättningarna medan man kan. Du är fortfarande inte myndig ens. Så här är det: barn är det bästa man har. Därför har man en skyldighet att ge dem de bästa förutsättningarna. En mamma som läser på iv-programmet och som är 17 år är inte lika bra förutsättningar som om denna mamma hade tagit studenten och arbetat lite och blivit myndig. Dessutom måste man ha tålamod när man har barn! Om du inte orkar vänta något år eller två nu - hur ska du orka vänta i en timme på att ett barn ska sluta leka med pinnen och vilja gå hem? En halvtimme för att få på kläderna? osv osv.
Jag betvivlar inte att du skulle bli lika bra förälder som någon annan, men det handlar om vilka förutsättnignar man vill ge sig själv och sina barn!
Tressey skrev 2007-10-08 12:29:40 följande:
pappan har ju ändå skyldighet att försörja sitt barn! även om det tar slut. vi bor i en väldigt liten by, där det är grymt lätt att få jobb även utan utbildning. jag känner många som blivit det de vill utan utbildning så jag anser inte att det är ett måste. men tack för att du delar dina synpunkter.