• elia82

Lidköping med D

Jag är här! Va kul att hon fått sin första tand. Bra mycket tidigare än storebror .
    Vilken mysig bild du lagt in också. Drar hon sig upp till stående själv?

Isak:
    Mikrokola.    Ca 30 st

50 g smör
    ½dl mjöl
    2 msk kakao
    1 1/4 dl socker 3/4 dl ljus sirap
    1 tsk vaniljsocker.

Smält smöret i mikron i en hög "form. (jag brukar använda en saftkanna i tjockt glas) Blanda mjöl + kakao o sikta ner i smöret, tillsätt resten av ingredienserna o rör om noga. Sätt in i micron på full efekt i 4-5 min (i min mikro räcker det med 3½ min annars blir de stenhårda, man får testa sig fram). Häll ut smeten DIREKT på bakplåtspapper o låt stelna.  Skär eller klipp i bitar (jag tycker det är lättast att klippa)
    KLART!!!!

Alicia 041214 och Samuel 061128
  • elia82

ÅÅÅ, det lät knepigt men kanske värt att prova. Är också löjligt rädd för spöken eller va jag nu e rädd för. Mörkrädd är jag vilket fall som helst. Har alltid tänt en nattlampa i hallen. Skyller på att den är tänd för Alicias skull men Alicia går aldrig upp på nätterna så hon har inte så stor nytta av den...men hennes mamma har .
    Värst var det när man va höggravid o va tvungen o springa upp o kissa en gång i timmen, knep in i det sissta för att slippa gå upp men tillslut va man ju tvungen att ge sig ut i den hemska hallen. Innan Alicia va född hade jag ingen nattlampa tänd (hade ju ingen att skylla på än) så då brukade jag typ springa till toa o titta ner i golvet på vägen...ibland e man inte så tuff inte....

• elia82

Miccca:
    Va go hon är! Här har vi precis haft presentöppning så nu har Alicia (o Samuel) fullt upp. En kurs kanske vore nåt, men vet i fan om det hjälper. 24 års rädsla botar man bara inte hur som helst . Glömmde ju att skriva igår att jag även har en liten lampa tända i sovrummet, en sån som man sätter direkt i kontaktutaget. Men den e BARA för Samuels skull . Sen har även Alicia en lampa tänd i sitt fönster, så samanlagt har vi 3 lampor tänt under natten. Men vad gör man inte för sina barn .

Mini:
    Jag kan onsdag o torsdag så gärna då!

Nån mer som vill o kan fika på stan på onsdag eller torsdag i nästa vecka?

• elia82

Såg att jag skrev 24, jag är ju 25 år...nu börjar det gå utför....

• elia82

Clem:
    Jag kan inte på fredag, har jobbat natt o ska sen på kalas. Men sen torsdag funkar för mig.
    Alicia har ju bara fått presenter av oss än och av oss fick hon: En stor "målarplatta" (såndär som man ritar på o sen "suddar" bort allt) ett leksakstrykjärn, 3 prinsess-dockor, 1 tröja, 1 par byxor, 1 pyamas, 2 par trosor.
    Har glömmt att fråga vad ni ska göra i jul?
    Är ni hos din mamma eller Pers föräldrar på julafton eller delar ni på dagen?

• elia82

Clem:
    Vi har bestämt oss för att fira varannat år för att slippa all stress. Jag har igentligen inte så ont av stressen, jag gillar ju att ha mkt att göra men Daniel har det. Så i år firar vi med hans familj o nästa år med min. Det jobbiga är att när vi ska fira med min familj så måste vi ju ändå dela på dagen eller  välja mellan o fira med mamma o comp eller med pappa.
    Men, men det får vi ta nästa år!
    Vad händer i dag?
    Ps: De de flesta paketen va köpta på Ullared så de kostade typ ingenting!

• elia82

Miccca:
    Ja, det verkar så iaf! Samuel spydde 1 gång mellan tis o ons natt . Jag har ju inte känt nåt än men börjar hoppas på att jag klarat mig.
    Nu ska vi snart åka o hämta tårtorna, 520 kr för 2 vanliga tårtor...det kostar att ligga på topp

Tack allihop för era GRATTIS-hälsningar till min 3-åring!

• elia82

Clem:
    Bugar o tackar för erbjudandet! Gjorde egna tårtor när Samuel fyllde år så detta kalaset tyckte jag att jag va "värd" att lyxa till det lite. Har bakat så det räcker ändå, så på s¨å sätt går det kanske jämt ut ändå. För att baka kakor kostar ju typ ingenting om man jämför med att köpa.

Svar på tråden Lidköping med D