Inlägg från: lenabolin |Visa alla inlägg
  • lenabolin

Lidköping med D

Spöken är ju inte farliga. Det är bara folk vill komma o hälsa på en som är döda. Det sa min mamma till mig när jag va liten i alla fall. Hon sa att det va min mormor och morfar (Som jag aldrig fick träffa) som ville se hur jag såg ut. Verkar rätt logiskt.
    Cornelia undrade igår vad änglar var. Jag försökte förklara att det va snälla spöken. Efter ett tag så gav hon upp och drog en djup suck och sa - "Mamma vi stunto i det"

Händer idag då?

• lenabolin

camilla: Ja han va verkligen söt!

elia: Grattis till Alicia. Jag håller på o packar/städar. Ska till Göteborg/Stockholm idag och imorn. Cornelia ska åka tåg. Hon är helt uppspelt.

• lenabolin

Får jag oxå va med om vi är "hemma" då?

Idag har jag fått sova en hel natt *utvilad* Det måste va nått fel på han. han är gnällig och igår ville han inte äta så mycket... hmm..

• lenabolin

Mysigt med en riktig gran! Men det lär väl inte bli nån riktig gran så länge vi är borta hela julen. nästa år kanske det blir av.

Nån som har nått bra tips hur man ska slå in julklappar med två små barn runt sig. En som skriker nej det är mina julklappar och en som skriker efter mat.. eller blöjbyte.. *grr*

• lenabolin

Jag har precis packat klart för julen så nu drar jag till Lidköping med omnejd i 17 dagar. Hela bilen är full med kläder, blöjor och julklappar. Ska bara dammsuga och våttorka och sätta upp lite julpynt så jag får lite julstämmning.

• lenabolin

Clem: Vi brukar, eller bobbo, du vet hur han är, Brukar skicka ett brev till tillverkan (jag får skriva) och beklaga sig över vad som kunde ha hänt om den hamnat i hennes magen o.s.v. Har hänt en mängd grejer. En gång köpte vi mögligt bröd och nån gång så köpte vi nån chokladbit där det va borta nån bit. ´Får alltid tillgodo checkar. Läskigt ändå med en plastbit i den. Tur att du såg det!

förövrigt känns det rätt skummt för att Bobbo har åkt iväg med Cornelia till göteborg för att fira jul där utan mig och Phoenix. Idag när jag gick upp så tyckte jag att Phoenix va lite varm så jag tog tempen och då hade han 39,5 så iväg till akuten igen för att rådgöra med alvedon och så fick han pencelin och brcanyl. Det va jag som sa att han skulle åka för han gör ju inte så mycket större nytta här hemma egenltigen och Cornelia hade sett fram emot det så mycket oxå. Sen kan jag förstå att han vill fira med sin familj med. Så det är min jul det. Ingen jul känsla alls. Den kommer väl nästa år kanske.

• lenabolin

Clem: Du får göra det. De åkte tåg och åker tåg hem imorn med. cornelia va helt överlycklig över att få åka tåg.

• lenabolin

Micca: Jag va på apoteket idag och jag trodde vi va de enda som va sjuka nu i jul, men så va det ju inte. Det va fullt med folk och några stackars expediter som svarade nån stackars vilsen själ att de hade öppet varje dag nu i jul och mellandagarna med en sjup suck!

Vad är det för skillnad på en vanlig förskyldning och rs? Nån som vet?

Kollar på En obekväm sanning. Nån som sett den. Rätt skrämmande..

• lenabolin

Micca - hmm vi får göra det. Kommer ju ändå va inne med han för att hans ska bli frisk. Sen får vi se hur det blir med dopet. De barn som vill komma får komma och de som inte vill bli smittade får stanna hemma. Men som det är nu så är han ganska oki ändå. Som jag fattade det som på doktorn så ska små barn som är riktigt små bl extremt sjuka om de blir smittade. Men jag får väl ta ett rs grej i mellandagarna

GOD JUL PÅ ER ALLIHOPA.

• lenabolin

Min lillkille är frisk nu. han skrattar och ler och har återfått sin färg på kinderna och äter som bara den. Han svepte 180 ml strax innan tomten kom. Hmm får se om det håller i sig.

Blä trött på julgodiset nu..

• lenabolin

Micca - Vi brukar säga (där jag jobbar på dagis alltså) att det är bättre att få det när de är små. Det blir oftast bara nån koppa då och de känner inte av att det kliar på samma sätt som när de är 2 - 3 år.

Verkar som all skit som finns går nu. Vattenkoppor, magsjuka, rs virus och förskyldningar. När jag vaknade i morses så kunde jag inte prata! Grr..! Har vart hemma sen den 21:te funderar på o gå fram o kolla på rean sen, fast jag vet inte om det är så mycket att ha ändå.

• lenabolin

Jag går gärna med på fikat, fast utan barn då. De får gubben passa. Gjorde pepparkaks hus idag. Det va riktigt kul. ska nog ta det som tradtion.

• lenabolin

Mellandags shopping med fika/lunch kl 11.00 på torget:
    Micaela (utan barn) om sambon e pigg!
    Camilla tar med Emma min syster dotter
    ena (Utan barn)

• lenabolin

Elia: två böcker under sängen funkar rätt bra, eller ta in bilstolen som han kan sova i. Den funkade alltid på cornelia när hon va liten.

• lenabolin

Det va kul o hänga med idag. Kul o gå på stan utan barn. Fast det blir ändå att man pratar om barnen och köper kläder till dom. Vad prata man om innan man fick barn och vad köpte man för något?

• lenabolin

Måste bara få berätta några roliga grejer Cornelia sagt de senaste dagarna:

Min syster pratade med sin pojkvän igår och undrade lite om honom. Hon frågade om han va lång och så vidare så kommer frågan Har han snopp. Jo det har han säger min syster då. Sen så funderar hon ett tag och så säger hon. Pojkar har snopp och tjejer har nagellack! Hon är så skön ibland.

Sen idag så har min pappa suttit framför datorn i kontoret och arbetat bort det allra sista inför sin pensionering och då har dörren vart stängd och Cornelia har inte fått störa. Så när han är klar så går jag och sätter mig och surfar och så ska pappa komma in och fråga mig nånting om vad jag vill dricka till maten så stänger Cornelia snabbt dörren och säger Gå ut morfar, min mamma ska jobba!

• lenabolin

Elia: ja han va jätte söt samuel.

clem: Jo det är väl så. Den tiden känns väldigt avlägsen för mig. Har tillbringat kvällen med att STRYKA, mamma kom ut i köket och va chockad. hon fråga om nått va fel för jag brukar ju aldrig stryka. Antar att jag har blivit såpass "mammig" att jag vill att mina barn ska se fina ut.
    hur blir det på nyår då? Cornelia sa idag att hon ville åka hem till borås. Hon va less på mormor och morfar. Fast det vaklar väl från dag till annan. det blir ju ganska intensivt när man bor så tätt inpå.

Svar på tråden Lidköping med D