• Karin A

    Online formulär?

    Hejsan! jag behöver hjälp. Är det någon som vet hur man skapar ett formulär som man kan fylla i online?  

    Jag vet inte ens vart jag ska börja.. hoppas någon vet!

    /Karin

  • Svar på tråden Online formulär?
  • Karin A

    Det är ett frågeformulär där man ska kunna fylla i namn och adress men även kunna kryssa i rutor!

  • Karin A
    R Franklin skrev 2007-10-08 16:42:38 följande:
    Dåligt med information (Som vanligt på FL). Antar det är ett html formulär du menar? Googla på Form taggen så hittar du allt du behöver.
    Tackar!
  • Karin A
    R Franklin skrev 2007-10-08 16:42:38 följande:
    Dåligt med information (Som vanligt på FL). Antar det är ett html formulär du menar? Googla på Form taggen så hittar du allt du behöver.
    nu var jag för snabb... nej det är inget sånt html formulär jag menar utan jag ska kunna göra ett i word har kikat på alla mallar men hittar inget som både har streckade linjer och rutor för att kryssa i?
  • Karin A

    hmm jag det är svårt att förklara! men jag vill alltså göra ett formulär i något office program som jag sen kan "låsa" så man kan svar på det på datorn.. som ett formulär från försäkringskassan eller liknande.

    Hoppas det är mer klart!

  • Karin A
    inze skrev 2007-10-08 20:32:01 följande:
    Som sagt du får nog förklara lite mer och gärna länka till något exempel på vad du menar (om du sett något nånstans). För först säger du ett formulär online, sedan att det inte är nåt html-formulär och sist att det ska göras i word. Allt det gör att det blir lite svårt att gissa sig till vad det är du vill göra.
    haha ja jag vet nog inte själv hur det ska gå till http://www.skatteverket.se/download/18.d1afd3103d689ac2a80002202/763106.pdf 

    nått likanande det här är tanken som man kan fylla i på nätet och sen skriva ut. Det här är ju i pdf men jag har hört att det ska gå att göra i words, access eller likanande.
  • Karin A
    inze skrev 2007-10-08 21:51:08 följande:
    Ska det ligga online och gå att fylla i på skärmen eller ska man kunna skriva ut det och fylla i för hand? I det senare fallet kan du väl göra det i exempelvis Word och sedan spara som pdf som man sedan kan skriva ut och fylla i. Det går ju att göra med div pdf-program. Men ska det gå att fylla i online kan jag tyvärr inte hjälpa dig för det har jag ingen kläm på..
    Ja det ska ligga så man kan fylla i det online inte behöva skriva ut den!
  • Karin A
    PoodleMy skrev 2007-10-09 09:25:54 följande:
    Får jag fråga varför du skall skapa detta formulär?
    Det är en hälsodeklaration som man ska fylla i via datorn eftersom det är lättare att se då. Många skriver ju som krattor Jag kan ju skapa ett formulär det svåra sen är att låsa det..
  • Karin A
    PoodleMy skrev 2007-10-09 10:06:49 följande:
    TS Om du hade varit lite tydligare i trådstarten så hade du kanske sluppit många av frågorna.Du jobbar inom vården el? Med tanke på formuläret?
    sorry..Gråter 

    ja det gör jag
  • Karin A
    c0ol skrev 2007-10-09 11:53:43 följande:
    Ska formuläret ligga på en hemsida?Om man nu inte ska skriva ut det, hur har du tänkt att det ifyllda formuläret ska hamna hos mottagaren.
    Mer som en gemensam databas.. man ska nog kunna skriva ut de sen när någon har fyllt i det men man fyller i det på datorn och inte för hand.
  • Karin A
    MrM skrev 2007-10-09 13:32:08 följande:
    Kör du Office 2003 kan du skapa ett nytt dokument och sedan blanda vanlig text med checkboxar, textrutor etc från "Forms"-toolbaren. Om du sedan väljer "Protect Document" från Verktygs-menyn och sätter "Filling in forms" under "Editing restrictions" så kommer forms-fälten att vara det enda editerbara. Sedan kan du ju publicera ditt dokument på webben eller bara lägga det på en nätverksdisk som alla behöriga användare kommer åt.Jag har ej tillgång till svensk Word så du får själv gissa dig till översättningarna ovan.Mvh
    Tack tack tack! du är en räddande ängel!!
Svar på tråden Online formulär?