Online formulär?
Hejsan! jag behöver hjälp. Är det någon som vet hur man skapar ett formulär som man kan fylla i online?
Jag vet inte ens vart jag ska börja.. hoppas någon vet!
/Karin
Hejsan! jag behöver hjälp. Är det någon som vet hur man skapar ett formulär som man kan fylla i online?
Jag vet inte ens vart jag ska börja.. hoppas någon vet!
/Karin
Karin A skrev 2007-10-08 20:43:41 följande:
Ska det ligga online och gå att fylla i på skärmen eller ska man kunna skriva ut det och fylla i för hand? I det senare fallet kan du väl göra det i exempelvis Word och sedan spara som pdf som man sedan kan skriva ut och fylla i. Det går ju att göra med div pdf-program. Men ska det gå att fylla i online kan jag tyvärr inte hjälpa dig för det har jag ingen kläm på..
Får jag fråga varför du skall skapa detta formulär?
TS Om du hade varit lite tydligare i trådstarten så hade du kanske sluppit många av frågorna.
Du jobbar inom vården el? Med tanke på formuläret?
Ska formuläret ligga på en hemsida?
Om man nu inte ska skriva ut det, hur har du tänkt att det ifyllda formuläret ska hamna hos mottagaren.
Kör du Office 2003 kan du skapa ett nytt dokument och sedan blanda vanlig text med checkboxar, textrutor etc från "Forms"-toolbaren. Om du sedan väljer "Protect Document" från Verktygs-menyn och sätter "Filling in forms" under "Editing restrictions" så kommer forms-fälten att vara det enda editerbara. Sedan kan du ju publicera ditt dokument på webben eller bara lägga det på en nätverksdisk som alla behöriga användare kommer åt.
Jag har ej tillgång till svensk Word så du får själv gissa dig till översättningarna ovan.
Mvh
De nada.
Mvh