Jag har blivit blåst på 400:-!!
För att försöka göra en lång historia kort :)
Torsdagen den 27e september så var jag nere i en spelbutik här i stanför att köpa nya FifA08 till min sambo. Den här affären har tidigare haft som ståndpunkt att man har lägstaprisgaranti (att man alltid ger samma pris om man hittar en butiks om säljer det billigare) så när vi såg att Elgiganten hade spelet för 399 så åkte jag ner. Väl på plats så är de direkt otrevliga med mig och säger direkt att nej lägstaprisgarantin gäller inte mot elgiganten. Så jag ska alltså betala 549:-. Sambon har dock fifa07 som han kan få 150:- om man köper fifa08 och bytar in spelet, då blir det i slutändan 399.
Jag svarar ja men direkt när köpet gått igenom (jag betalar med kort) så inser jag att jag betalat exakt samma pris som på elgiganten men dessutom bytt in ett spel. Jag säger att jag vill dra tillbaka köpet och då suckar chefen och blänger på mig, men han börjar knappra på kassan. Efter ett lång tag så får jag tillbaka ett återköpskvitto och skriver på. Eftersom jag betalat med kort så tror jag att jag kommer få pengarna insatta på kortet igen (som en del butiker har) så jag går min väg. När jag kommer hem så ser jag att de har reserverat ett belopp men att de sen ska sätta in samma summa igen. På löragen den 29e så ser jag att de dragit pengarna men inte satt in något så jag ringer de och frågar varför och de har ingen aning om något. Jag o sambon åker ner för att prata med dem och han har inget minne av mig, säger att de alltid ger pengarna tillbaka i handen och är allmänt otrevlig. Eftersom de fortfarande inte ringt oss så ringde sambon till dem idag och självklart.. nej de har inte hittat några pengar.
Alltså för mig låter det lite konstigt att det har stämt i kassan, exakt samma dag som de gick +400 på mig så gick de alltså även -400 på någon annan? Vilken slump liksom! Samtidigt kan jag inte bevisa på något sätt att jag inte har fått pengar, vilket är så himla störigt!! Att de dessutom inte tror oss och t.o.m. är otrevliga gör det ännu mer irriterande. SKa man inte vara tillmötesgående mot sina kunder och försöka lösa det? Jag tycker att det hela verkar lite småskumt, att de har hittat mina 400 men hellre behåller de för sig själva eftersom jag inte kan bevisa något.
Någon som vet vad man kan göra i en sån här situation?