Minns ni Solstollarna?
En serie jag tycker SVT borde visa igen! Med 80-talsartiser som Lili & Sussie och Anna Book! Och sjöjungfrun som sitter på stenen och sjunger och Ulla-Bella! Vilken nostalgitripp det vore!
En serie jag tycker SVT borde visa igen! Med 80-talsartiser som Lili & Sussie och Anna Book! Och sjöjungfrun som sitter på stenen och sjunger och Ulla-Bella! Vilken nostalgitripp det vore!
Jag älskade solstollarna! OCH toffelhjältarna. ![]()
Den sjöng Martina. Hon som var spöke i Toffelhjältarna...
Ullabella-rap!
Går ju faktiskt att köpa dvdfilmerna. Finns bland annat på Discshop. :)
www.discshop.se/shop/search_result.php&subsite=start&lang=se&_q=solstollarna&__search=1&__movieCount=&__gameCount=&__musicdvdCount=&__cat=&showImages=1&_c=&_z=&_s=&_sf=&_C=&aHit=&nosearch_page=&x=0&y=0&sok_typ=titel
Hon sjöng en mysig till:
Sov, somna in
låt natten få väcka dina drömmar
låt drömmarna leva
tills natten blir till dag
sov, somna in.
Tror den heter Låt drömmarna leva...
Haha! Titta vad jag hittade.
www.solstollarna.se/blogg/
Jag har många avsnitt inspelade orginal!!!
Om man nu hittar videobandet...
Ja när vi bodde i Malmö så såg man Ullabella rätt mycket fast som privat person
Jag med!!
Åh, vad bra det var!
Fastnade på Youtube och såg avsnitt ur både Solstollarna och Toffelhjältarna. UllaBella-rapen var bra!!! Sen hittade jag också spöket som sjöng "Väv av legender", min absoluta favorit!
Så mycket skräp som SVT sänder i repris, strunta i det och visa Solstollarna och Toffelhjältarna igen istället!!!!
Men håll med om att de nog var duktigt gubbsjuka när de gjorde "Solstollarna"!
Jag älskade Solstollarna!
Hade band som jag lyssnade på och det bästa var då vi såg Ulla-Bella inne på NK. Fast då var han natrulgitvis inte utklädd, utan privat.
Hade även en "Give It Up-klänning". Det ni... *s*
Man kan beställa DVD med dem. http://www.solstollarna.se/ och sen under "beställ".
sojoag: Hehe... Kolla här...
wwwc.aftonbladet.se/noje/9907/02/shaking.html
... åhh jag var så kär i den där killen som var med, Adam, hette han så? Eller Anton *minns inte* Han var då med i toffelhjältarna
Oj vilka minnen!
Nog minns man båda dessa serier, får associationer till jul respektive sommar på 80-talet. Från TH minns man mest slutsången som sjöngs av spöket. Hon (Martryna) sjöng myclet bra. Undrar vad hon gör idag.
Ulla-Bella MIN sekreterare.. Knegoff måste ha varit schizofren. skämt åsido, jag har funderingar på om han i själva verket inte är en satirisk parodi på Bert Karlsson, vars sommarland var det mest omtalade resmålet då. Han som bestämmer allt. Så tänker man på alla de artister som var med och var så stora då men som är försvunna idag: Mandy Smith, Britt Dahlén, Samantha Fox. Och vart tog Carina vägen? Hon borde ha kommit långt med den fina sångrösten.
Han var med i Solstollarna också, han presenterade topplistan.