• lillatofflan

Ung mamma o ensam..

Jag är en snart 23årig mamma med en son på 2 år som jag har på halvtid. Har nästan inga vänner med barn jag umgås med.Känner mig väldigt ofta ensam.Ingen att ta promenader med,ingen att träffas o fika med o barnen leker...jag avundas andra som har det!
    Finns det fler som känner som jag??

• Svar på tråden Ung mamma o ensam..
  • sandravbg

Hej! Känner precis som dig. Jag har tvillingar på 10mån och inga av mina vänner har barn. Man blir så avundsjuk när man går på stan och ser flera som går med barnvagnar ihop, vill ju också ha någon och promenara med. Vissa dar känner man sig väldigt ensam.

• Antigone

Jag har det lite så då mina äldsta barn är 12, 14 år nu och mina minstingar är 1,5 o 3 år......alla mina vänner har stora barn då det bara är jag som "börjat om"....hängde en del på öppna förskolan innan barnen började dagis.
    Kanske vore ngt för dig med?

Bränn skampallen!
  • lillatofflan

Jo,men man kan verkligen kännas sig som den ensammaste i världen..riktigt jobbigt emellanåt!

sandravbg skrev 2007-10-08 22:12:07 följande:
    Hej! Känner precis som dig. Jag har tvillingar på 10mån och inga av mina vänner har barn. Man blir så avundsjuk när man går på stan och ser flera som går med barnvagnar ihop, vill ju också ha någon och promenara med. Vissa dar känner man sig väldigt ensam.
  • lillatofflan

Ja,kanske..men jag tror inte att det finns någon sådan här där jag bor..

Antigone skrev 2007-10-08 22:14:13 följande:
    Jag har det lite så då mina äldsta barn är 12, 14 år nu och mina minstingar är 1,5 o 3 år......alla mina vänner har stora barn då det bara är jag som "börjat om"....hängde en del på öppna förskolan innan barnen började dagis.Kanske vore ngt för dig med?
  • sandravbg

Ja man kan ju verkligen göra de. Vi har ifall öppna förskola men det är bara 1dag/vecka och har bara öppet 2 timmar. Men det är verkligen guld värt att vara där.

• Snigel84

Ja jag känner mycket väl igen mig. Jag har typ inga kompisar alls jag umgås med. Har en kompis som bor 2,5 mil bort. Men hon har inga barn så det blir inte riktigt samma sak. Den veckan sonen inte är hemma blir det mest att jag sitter vid datorn eller nåt sånt.

• gravida06

Känner igen mej grymt..
    o dom vänner man har kontakt med har ingen förstållse för att man har barn o vilket liv man lever då..!

Känns ju lite bättre att veta att de e fler som sitter där ensamma

• Modin
    sandravbg skrev 2007-10-08 22:12:07 följande:
    Såg att du bor i vbg.. Jag bor i Falkenberg.. Har en dotter på 16 månader och väntar en i maj :) Kanske kan försöka bli vänner? :)
  • Bambi Tinuthiel

välkommen i klubben!
    jag tycker att det är så himla svårt att skaffa nya vänner nu när man är såpass "gammal". är 21... flyttade in till staden 2,5 mil från där jag bodde och här känner jag inte alls många.det har blivit lite bättre nu och känns inte lika ensamt när jag har börjat jobba eftersom man träffar andra då, men det är tråkigt att alltid dra runt vagnen ensam!

• little mommy

jag känner likadant! vad skönt att det inte bara jag som kände så! men det är inte så lätt att skaffa vänner när man har barn, jag trodde det skulle bli jätte enkelt för man har ju barn som gör att man har redan något gemensamt. jag söker gärna nya vänner! mvh little mommy

lillatofflan skrev 2007-10-08 21:59:30 följande:
    Jag är en snart 23årig mamma med en son på 2 år som jag har på halvtid. Har nästan inga vänner med barn jag umgås med.Känner mig väldigt ofta ensam.Ingen att ta promenader med,ingen att träffas o fika med o barnen leker...jag avundas andra som har det!Finns det fler som känner som jag??
  • lillatofflan

Du behöver absolut inte känna dig ensam om det har jag upptäckt.
    Har bott på samma ort i hela mitt liv men känner mig ändå ensam som få..Var tar alla vänner vägen??

little mommy skrev 2007-10-12 09:40:16 följande:

jag känner likadant! vad skönt att det inte bara jag som kände så! men det är inte så lätt att skaffa vänner när man har barn, jag trodde det skulle bli jätte enkelt för man har ju barn som gör att man har redan något gemensamt. jag söker gärna nya vänner! mvh little mommy
  • lillatofflan

Ja,jag har bott på samma ort i hela mitt liv men är lika ensam för det..man kan ju fundera var alla vänner tar vägen..
    Ja,det säger jag bara,tack o lov för jobbet..men jag har ingen där heller som jag umgås med privat..
    Bambi Tinuthiel skrev 2007-10-12 00:43:27 följande:

välkommen i klubben!jag tycker att det är så himla svårt att skaffa nya vänner nu när man är såpass "gammal". är 21... flyttade in till staden 2,5 mil från där jag bodde och här känner jag inte alls många.det har blivit lite bättre nu och känns inte lika ensamt när jag har börjat jobba eftersom man träffar andra då, men det är tråkigt att alltid dra runt vagnen ensam!
Svar på tråden Ung mamma o ensam..