Inlägg från: Läderlappen |Visa alla inlägg
  • Läderlappen

    Ultimata familjebilen

    Hej!

    är ny här på FL.. Tänkte mest höra med folket här vilken bil som är den billigaste och mest praktiska bilen när man ska ha barn? Givetvis ska man inte skämmas av att köra den.

    Har en volvo 740 just nu men var o hämta barnvagnen förra veckan och då kom jag underfund med att de inte kommer gå att ha kvar pärlan :P

    Diesel eller bensin spelar nog ingen större roll tror jag då jag som mest kör 90mil/månad.

    Tacksam för svar!
    Tjing!

  • Svar på tråden Ultimata familjebilen
  • Läderlappen
    Pixboy skrev 2007-10-09 11:15:30 följande:
    Menar du att du inte fick in vagnen i bilen? Eller varför kände du behov för att byta bil?Kör du kombi eller sedan?
    Jo men nä alltså jag har en 740 Sedan och då när jag slängde in barnvagnen blev de jävligt trångt..

    Har en stor hund och en kärring som ska rymmas också :P Bilen är helt enkelt för lite hur jag än vrider o vänder på den!
  • Läderlappen
    Angelven skrev 2007-10-09 21:58:05 följande:
    Peugeot 807:Jag, sambon, tvillingarna, bonusdottern, pappan, hunden, tvillingvagnen och packningen för jul med svärföräldrarna...
    Nu fick du mig att höjja på ögonbrynet :P Ska kolla upp saken!
  • Läderlappen

    Mycket möjligt.. men de är ju som fan att man inte har råd med en nyare sak :(

  • Läderlappen

    Haha, De var verkligen imponerande, vars fick familjen plats då? ;P


    Cyberdansken skrev 2007-10-13 01:13:34 följande:
    Själv har jag en Pontiac Transsport 3.8 Går lika billigt som en Volvo kombi, 7 säten eller tonvis av plats med bara 5 säten i.Jag, frugan och 5 barn + packning för en månad i DK (inklusive 2 barnvagnar) i bil och takbox.
  • Läderlappen
    rudd skrev 2007-10-13 13:06:37 följande:
    ska det vara så ska det vara! www.blocket.se/vi/13770217.htm
    Jag är djupt rörd att du (mest troligt) ansträngt dig att öppna ett nytt fönster, gå till blocket, och leta upp denna högst extra ordinära "bil" åt mig. Tack SÅ mycket! :P Haha.
  • Läderlappen
    Tazzmannen skrev 2007-10-14 05:52:23 följande:
    tjena läderlappen!hur mycket kan du lägga ut på bilen?
    [/citat]

    Mjaa, alltså har väl inget direkt "ekonomiskt" tak.. men pga att jag inte är en bilnörd så vill jag inte spendera mer än 80 000kr. Nånstans där i närheten iallafall.
    HoneyCroc skrev 2007-10-14 00:39:47 följande:
    [citat]
    En bil att rek. är nya Kia Ceéd SW ... Den är riktigt bra för en barnfamilj.. Du har 6 st airbags (en i varje stolpe) Den i fram på passagerar sidan är avstängbar med nyckeln.. och du har bältes avkännare förbaksätet och riktigt stor baklucka (ca: 1700L) vet dock inte om det är med fält baksäte eller bara baklucka men man sitter riktigt skönt i dem !
    Stor bravur till edert säkerhetstänkande, jag är imponerad! :) Tror dock att den kostar lite för mkt för min smak, men tackar så mkt för tipset!
  • Läderlappen

    Tack tack alla för era förslag, jag har lagt några i min lilla lista över planerade köp :P

    Speciellt tack till Tazzmannen som till och med gav flera förslag till dessa jobbiga märkes-bögar som inte vågar komma ut ur garderoben ;)


    Tazzmannen skrev 2007-10-20 02:29:26 följande:
    här kommer en lista från mig:passat variant - mest för att jag köpte en själv i den prisklassen du nämde. säker och pålitligv70 - finns ju massor ute på blocket, går ju att pruta. bra bil inga konstigheter. 945 - börjar ju bli med åren men ändå. avensis el corolla - Pålitliga!a6 el a4 - bra bil.
    Big credz everyone!
  • Läderlappen
    Musikerpappa skrev 2007-10-28 21:08:07 följande:
    En minivan!!!??? då behöver ni inte tänka på bilbyte de närmsta 15 åren, kanske mer ändå.
    Haha, ja alltså även om de var en bra bil för en stor familj så tror jag ändå att jag vill ha en någorlunda fin bil också, och inte en som ser ut som en container på vift, fattas bara "Gullberg" logon :P
  • Läderlappen

    Kapten Zoom skrev 2007-11-11 02:14:31 följande:


    Tjena.När jag blev pappa så såldes 2 st mc och en trimmad alfa (jävla skitbil kvallemässigt) och så köpte jag en bil som var billig i inköp, billig i försäkring, drar lagom med bensin ca 1,2 l/mil och ca 0,8-0,7 l/mil motorväg. En st Ford Mondeo ST200 årsmodell 2000, kombi med ett jäkla bra utrymme för allt man behöver. Provade att ta hem ett 576 liters akvarium med måtten 160x60x60 cm och det var mycket plats kvar!ST200 har även lite mer kräm under huven än dom flesta "vanliga" bilar har idag, ca 205 hästar original i en 2,5 liters V6.För dom inköps pengarna och vad man betalar i helförsäkring per månad (ca450 så är det den ultimata bilen....Må väl...
    Imponerande! =) Tack för tipset.
  • Läderlappen
    Kunglappen skrev 2007-11-08 15:57:45 följande:
    Själv hade jag en volvo 855R både stor rymlig kombi men ändå kul bil att köra när famlijen icke va med med sina 250 turbo hästar. Kör just nu en audi avant s4 2.7 biturbo ännu roligare bil.((( LOVAR du skämms inte att köra dessa bilar)))P.s Volvo jag hade e till salu på blocket hittar du den 79000 ska dom ha nu för den bil firma som har den bara sök i kiruna så kommer den fram Väligt stylad bil med massa roliga & snygga saker
    Tack för tipset, den bilen verka mkt fin :) och för ett rimligt pris dessutom!
Svar på tråden Ultimata familjebilen