• thesa2

Ljung inomhus

Snyggt med ljung inomhus?

Själv så har jag satt 3 ljung i mitt sovrums fönster blev rätt snyggt.

Lev som du lär.
  • Svar på tråden Ljung inomhus
  • S vali s

För mig är ljung en utomhusväxt men smaken är ju sombaken - delad

Den late får brått när det blir kväll
  • Marvinna

Tycker oxå att det är en uteväxt. Min mormor fick panik en gång när mamma hade ljung inne på köksbordet. Ljung inne betyder tydligen otur eller nåt i den stilen.

• Ellea

AAAAH!! Ljung innomhus betyder död!!
    (enligt gammalt skrock)

• Skusan

Fråga en gammal människa så skirker de nästan rakt ut... Ljung tar du inte in, det rä mycket skrock om ljung, att det betyder otur, dödsfall, brand etc etc...
    Jag tar inte in ljung. Jag tror på min gamla (numera döda) mormor.

• thesa2

jasså oj då men jag tror inte så mycket på skrock så jag får väll hoppas på det bästa

Lev som du lär.
  • pepsimax

Kan säkert se fint ut men jag tycker oxå det är en uteväxt.

• Smajla
    Ellea skrev 2007-10-08 23:16:59 följande:
    AAAAH!! Ljung innomhus betyder död!!(enligt gammalt skrock)
    säger samma sak - naaaj - det betyder död och otur!
  • Thursday

Betyder död är min första reaktion, även om jag inte är skrockfull Skräpar inte ljung ner alldeles för mycket för att ha inne?

• Zebra

Vi hade köpt ljung och att på alla borden matsalen på äldreboendet där jag jobbade tidigare.
    Täkte att tanterna & farbröderna skulle tycka att vi hade fixat lite mysigt med höstblomma & lite tända ljus.... dom stackarna blev vett skrämda och skrek att vi bjudit in döden

• Zebra

Vi hade köpt ljung och att på alla borden i matsalen på äldreboendet där jag jobbade tidigare.
    Täkte att tanterna & farbröderna skulle tycka att vi hade fixat lite mysigt med höstblomma & lite tända ljus.... dom stackarna blev vett skrämda och skrek att vi bjudit in döden

• Smajla
    Zebra skrev 2007-10-09 19:39:38 följande:
    Vi hade köpt ljung och att på alla borden i matsalen på äldreboendet där jag jobbade tidigare.Täkte att tanterna & farbröderna skulle tycka att vi hade fixat lite mysigt med höstblomma & lite tända ljus.... dom stackarna blev vett skrämda och skrek att vi bjudit in döden
    Skrattande f'låt, kan inte låta bli att le.. Flört
Svar på tråden Ljung inomhus