• Flissi

När tog ni bort grindar vid trappor?

Funderar på att ta bort grinden uppe i trappan.
    Men sen såg det så ihåligt farligt ut så jag satte dit den igen.
    (dotterns rum är precis vid trappan, tänkte om hon vinglar ut på natten så kanske hon trillar ner)

När plockade ni bort grindarna?

(nere har vi en sån där "rulle" så den får vara kvar trots att den inte används)

• Svar på tråden När tog ni bort grindar vid trappor?
  • AnneSophie

När Emmy var 8 månader. Hon kröp ju i trappan ändå (vi har aldrig haft grind därnere eftersom det inte funkade med trappan) och ställde sig och slarvade med grinden och skulle tvunget stänga den och öppna själv.
    Det var farligare än att ta bort grinden helt.
    Det har gått jättebra (*ta i trä*). 

Utåtriktad Planläggande Konkret Tänkare
  • cicci85

Vi hade aldrig grind för trappan.
    uppe va vi aldrig nästan och nere gick det inte att sätta up en.
    Men vi hade grindar för rummen som gränsade till trappan men jag komemr inte ihåg när vi tog bort dem... När han va 1 år kanske?

• malinn

Vi har två döttrar på 3,5 och 1,5 år. tre-åringen fixar trappan suveränt men minstingen är sjövild och har trillat nerför trappan en gång trots att vi har grind både uppe och nere. Den gången var det storasyster som inte stängde grinden efter sig och jag satt på toaletten så jag visste ingenting. Det gick bra men än så länge vågar jag inte ta bort den.
    Minstingen får krypa uppför trappan och vet att man ska backa ner men än så länge så fixar hon den inte.

• Flissi

Min dotter är snart 2, hon har gått i trappan länge så det är inga problem egentligen.

Tror ni det är vanligt att de "drullar" ner nattetid? Ibland händer det att hon är på väg ner & då vaknar vi av att grinden uppe skrapar i golvet. Grinden står alltid på glänt, dels för djuren dels för hon annars klättrar över den.

Svar på tråden När tog ni bort grindar vid trappor?