Ni som gjort hinnsvepning!
Kan ni berätta vad som hände efter att de gjorde det på dig och kom förlossningen igång eller hände ingenting.
Jättenyfiken då min läkare gjorde det på mig idag!
Berätta allt!
Kan ni berätta vad som hände efter att de gjorde det på dig och kom förlossningen igång eller hände ingenting.
Jättenyfiken då min läkare gjorde det på mig idag!
Berätta allt!
Tyvärr satte förlossningen inte igång för mig. Det blev igångsättning genom värkstimulerande dropp och att de stack hål på hinnan så vattnet gick dagen efter.
Jag hoppas att det fungerar på dig! Jag håller tummarna för dig!
på mig gjorde dom hinnsvepning på BF + 14
o förlossningen startade BF + 16
Tack så mkt för era svar. Det får bli sex här i kväll Mellan värkarna, haha!
Tycker att värken ändrat karaktär. Svårbeskriven, men det gör ont över magen.
Ja gjorde hinnsvepning i ons, men ingen bebbe här än :(
Lite mer sd/värkar visserligen o slem lite då o då...
Såååå trött på detta nu...
Frotstis, vilken vecka är du i?
Hoppas det är slemmisen som lossnar och att det är på G strax för dig!
Jag är nu på BF +4
Ni som har fått flera hinnsvepningar, ringde ni själva till förlossning o bad om de eller hur fick ni det...
Ja fick min när ja va inne på kontroll på förlossning för högt bltr, läkaren frågade om ja ville ha en... hade då bara ½ cm kvar på tappen o va öppen för ett finger
men nu skulle ja vilja ha en till... hur gör man då??
Ring och fråga dom på förlossningen, de kan ju inte säga annat än nej.
Nää visst kan dom inte de.. men de känns juh lite dumt...
Nån som gjort de?? ringt o bett om en liksom??
Nufsan
Maddson, så det var bara hinnsvepningen som gjorde att din förlossning startade, tänkte om de gjorde ngt annat också?
Svårt att säga, jag låg ju inne av en anledning och skulle startas. Man upptäckte samma dag som svepningen att jag hade 4 eller 5 ggr så mycket fostervatten, det enbart brukar ge för tidig börd. Men svepningen litade läkaren på för hon gjorde den kl 18 kanske och bad mig gå och ringa efter min man direkt så han skulle vara på plats. Jag var öppen för ett finger vilket jag varit i flera veckor då. Min första svepning, visste om det begreppet ens innan... (Hoppas jag minns rätt, blir lite osäker...hände ju så mkt efter så förlossningen är nästan borta för mig)
Det där har jag oxå frågat mig, hur man får en hinnsvepning. Fick det när jag väntade min dotter, men då sa aldrig läkaren att det var en hinnsvepning han gjorde, har förstått det nu så här i efterhand. (Fick min dotter sommaren -01).
Jag skulle bara känna mig fånig om jag ringde in till förlossningen och frågade lite dumt: Hej, kan jag få komma in å göra en hinnsvepning??
Känns ju som om man måste ha nåt själ till att få göra det eller nåt i den stilen...
Annars så är det väl jag som är på tok för feg...