• SolFlickan

Minifom

jag ger minifom droppar till min lilla saga men tycker inte att de gör sådär jättestor skillnad faktiskt.. vet någon om man kan ge mer än 10 droppar??

• Svar på tråden Minifom
  • Blue

S Sofia: Minifom finns att köpa receptfritt på apoteket!

• DaCiss

min bvc sköterska rekommenderade att vi skulle börja med 17 droppar för 10 droppar är som att inte ge dom nånting emnade hon. De brukar inte reagera på så lite. Så 17 droppar borde gå bra!

• Misse2003

Vart hittar man sånt amnings te??? Har inte sett det nån stans vad jag vet.
    Vore värt att pröva då vår lilla kille har magknip på nätterna.

• PiaE

I hälsokostaffärer finns det anis, fänkol och kamomillte. Du kan även få det tillblandat i en välsorterad te/kaffebutik om det finns där du bor.

• sarah

DaCiss: så man bör alltså öka på dosen?
    Kan det inte bli nå biverkningar av det?

• KnutRut

Kan man verkligen öka dosen!?
    Får ta och ringa till BVC imorgon för stackars min Amanda har ju kolik!

• Jennie Brunflo

Man kan prova kolikmassage också. Det funkade jättebra på Sigrid!!!

• Pinga1

Hej!
    Min barnmorska rekommenderade 30-40 droppar före varje måltid eftersom man i Örebro läns landsting i studier kommit fram till att Minifom ger bättre effekt ända upp till 40 droppar. Vi kompletterade med kolikmassage och det fungerade bra.

• DaCiss

sarah:

Det borede itne ge några biverkningar. De sa då på min bvc att ge 17 droppar för det är helt ofarligt, miniform alltså.

• FiaLisa75

Den uppgiften jag fick på BVC var att Minifom inte har några bieffekter. Vi gav Eric till och börja med, 10 droppar, men det var för lite. Ökade på till 15 och då blev det bättre. Ju äldre han blev (3 mån nu), desto färre droppar fick han. Vi skar ner med 5 i taget. Nu behöver han inga alls. Jätteskönt!

• ikat

Jag gav min Emma 10 droppar. Men det tog över en vecka innan det gav vika, och man fick lite lugn o ro.

Svar på tråden Minifom