• Anonym

Jag älskar cigg

Jag har ett problem, jag ÄLSKAR cigg!
    Smaken, doften, nickokicken.
    Men jag vill för mitt liv inte bli beroende, jag röker främst på fester och när jag är deppig så köper jag ett paket som komplement för tröstätning osv.

Det enda som egentligen håller mig borta från att röka jämt är att jag blir så flåsig efter jag har rökt.
    Det låter kanske larvigt, men det känns verkligen som ett problem.

Och några fingervisningar om hur dumt det är behövs inte, jag har själv rökande föräldrar och ser vilka problem det ställer till med, förutom hälsofaran så är man ju beroende av något, dom är väldigt hostiga osv.

Jag vet inte riktigt var jag vill komma, kanske någon som känner likadant, någon som har något tips för hur man kan hålla sig ifrån ett beroende?

Kan även nämna att jag rökte regelbundet ett tag i 2 mån och när jag abrupt slutade så fick jag ingen abstinens alls, det smakade bara illa just då.

• Svar på tråden Jag älskar cigg
  • Älgen

Du måste bara bestämma dig för att sluta och hålla det, tror jag. Lyckades för mig fast första åren var skitjobbiga.

• Älgen

Jag tycker fortfarande att det luktar supergott med rök, tror aldrig det går över.
    Men har sett baksidan av cigaretter alltför mycket så känner ändå att jag inte vill röka. Men kom de på idag att det var totalt ofarligt så skulle jag börja igen på studs...

• Anonym
    Älgen skrev 2007-10-10 01:01:08 följande:
    Du måste bara bestämma dig för att sluta och hålla det, tror jag. Lyckades för mig fast första åren var skitjobbiga.
    Grejen är att jag är inte beroende, jag röker bara någon enstaka gång, men du menar att jag ska skippa det helt?
  • Älgen

Jag tror man ska sluta helt, att feströka funkar inte. Om man slutar helt så slutar man tänka på cigg och slutar tänka på sig själv som rökande. Men det tar några år.

Att feströka tror jag ofta slutar i att man röker mer och mer.

• Emeliela

Jag tycker att du ska sluta helt innan du blir fast.. Jag har rökt och tänkte väl som dig att jag kan sluta närsomhelst.. Men har man en gång börjat är det förbannat svårt att bli av med suget.. Du skriver ju nu att du älskar cigg.. Är du 100 % säker på att du VERKLIGEN skulle kunna hålla dig borta från det då? Jag lyckades sluta när jag blev gravid men det var nog det svåraste jag någonsin gjort.. Tycker bara det är dumt att röka "för sakens skull" och sen bli fast i skiten.. Nej, sluta medans du kan..

• Niinii

åå ja älskar oxå cigg :(
    det är mitt livs största problem...suck

• Anonym (Cigg är gött)

Hur går det?

• Anonym (Wtf)
    Anonym (Cigg är gött) skrev 2026-03-21 13:27:56 följande:

Hur går det?

Frågar du 20 år senare om TS fortfarande röker?
    Väx upp!
Svar på tråden Jag älskar cigg