Va skönt det måste vara att vara "umgängesförälder"
Jag är lite lätt irriterad, inte sur eller så, bara irriterad på min dotters pappa.
Dottern är snart 4 år och har bott hos mig hela tiden, men träffar sin pappa regelbundet (tänkte skriva ofta, men det lät överdrivet)
Vi har gemensam vårdnad.
Nu plötsligt (igår) åkte han utomlands på 3 veckors semester.. nämen va skönt för honom!!!
Skönt för honom att vi inte bor tillsammans, för då hade det inte gått så bra, för då hade vi inte kunnat haft dagis o jag hade inte kunnat jobba!
Nåja, vi hade kanske kunnat följa med pappa på resan.. men det är ju inte säkert eftersom han inte betalat den själv utan blir bjuden!
Det känns lite irriterande att han som umgängesförälder kan göra som han vill.
Är det mycket så har han bara inte tid att träffa sitt barn. Då är det bara o ringa till mig o säga det.
Själv kan jag inte ens gå till frissan/tandläkare/läkarbesök utan att starta värsta projektet! För dagis vill inte vara "barnvakt" åt mig (och det ska dom ju inte heller )
Jag blir så trött...
Sorry, bara lite irriterad.. och jag är faktiskt inte avundsjuk på resan!
Bara lite sur över att det känns som jag har alla skyldigheter och pappa alla rättigheter.
Han kan krångla med tider hur som helst.. men om jag vill "krångla" så är det suck och stön och irriterad ton.
Får antagligen skylla mig själv för att jag inte säger emot, men bråka om dottern gör jag INTE.. vill han inte ha henne så är hon ju hjärtligt välkommen hit igen