• Gullfina

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

♦*************************************♦

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Bilden “http://familjeliv.se/krypin/gullfina/gallery/phpeofyat.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16212162.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m19231957.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16068674.html
    familjeliv.se/Forum-5-87/m22326369.html

Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning
    familjeliv.se/Forum-5-87/m24639044.html

• Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • Tårtsmulan77
    Hjorthan skrev 2007-12-15 11:25:24 följande:
    Ooops! Dödade jag tråden nu med mina bilder?
    Nej absolut inte Skrattande Jag vill se MER kort...ÄLSKAR kort...Skrattande 
  • Hjorthan

Det struntar jag i och sätter in några till!

Jag har plockat bort det svarta i sovrummet och gjort det lite mer romantiskt. Sänggaveln har fått på sig ett gammalt virkat överkast. Det är min mormors syster som virkade det för sisådär 50 år sedan.

Och så tog jag upp två av köksstolarna som blev över när det nya möblemanget kom på plats, och använder dom som sängbord.

• Gullfina
    Miafia33 skrev 2007-12-15 00:13:26 följande:
    Gullfina: Hua, det låter som att du har det rätt jobbigt och du har full rätt att klaga. Ta hand om dig och kräk av dig här bara när du behöver det. Det brukar kännas lite bättre efteråt. Nu ska jag också bege mig till sängs.Sov gott på er
    Tack!
    LCroft skrev 2007-12-15 07:44:05 följande:
    Godmorgon!Stina så roligt för dig! Men om det känns som att det blir för mycket så säg nej. Huvudsaken är ju ändå att du tar hand om dig själv! musli: Redig kvinna klarar sig själv, det stämmer verkligen in på dig! Så imponerad av hur duktig du är
    Kyss
    libero skrev 2007-12-15 08:45:17 följande:
    Tårtsmulan!Tack för receptet.Här ska det bakasbeep beep!Vilket vackert skåp.Mia mariah!Fina grisar.Jag vet en till som har demHar kikat in på elsas hem och de har massor av fint men det verkar så knepigt att beställa därifrån.Hjorthan!Vad skönt att du har haft en dag utan huvudvärk.Stina!Grattis till alla erbjudanden men ta det lugnt vännen.Hur är det med nublu?Har inte sett hennes nos på länge?Kan kanske bero på att jag inte riktigt hinner med er här inne just nu tyvärrVill ju det men jobbet tar väldigt mycket tid just nu.Vad ska ni göra idag?Jag ska jobba på förmiddagen sedan borde här städas och så står det bakning på listan i helgen. Maken min ligger här i influensa. det vill inte jag ha
    Tårtsmulan77 skrev 2007-12-15 09:05:23 följande:
    God morgon god morgon!Gullfina:Vad roligt att ditt pysslande har blivit så åtråvärt  men överansträng dig inte...du måste pyssla om DIG också...Jag tror jag ska börja röja lite här hemma, gå igenom en del skåp och så inför flytten...otroligt vad man samlar på sig saker...Det låter inte muntert med influensa...själv har vi magsjuka som härjar runt på förskolan, där jag arbetar, både bland barn och personal...vore lagom kul till jul...
    Kyss
    beep beep skrev 2007-12-15 09:40:21 följande:
    Ååå vad spännande ,är ju majsans butik! kan tänka mig att där var fin fint!Nu har sambon börjat kakla o jag o lilleman ska snart till lekparken.Sen i eftermiddag blir de en tur till badhuset! Måste ju aktivera den lille!kram kram på er
    Shyme skrev 2007-12-15 11:03:09 följande:
    Jo jag vet ....
    Glad
    Hjorthan skrev 2007-12-15 11:09:36 följande:
    Gullfina - underbart flyt du har nu! Det är du så himla väl värd efter allt som varit. Och du känner bäst själv hur mycket du orkar med. Förstår att du vill göra allt, det vill man ju när det är skoj. Önskar dig all lycka till!!!!!
    Kyss
    Hjorthan skrev 2007-12-15 11:11:35 följande:
    Får man bjuda på lite bilder så här på förmiddagen? Och jag gör dom stora så du slipper klicka Nilla! Så här hittade jag Simon och Pompom igår, är dom inte söta?
    Så gulligt  alltså!
    MiaMariah skrev 2007-12-15 11:11:50 följande:
    tack!
    Hjorthan skrev 2007-12-15 11:14:49 följande:
    Och så har jag gjort två dockor till mig själv. Tyckte det var på tiden att jag också fick några dockor.
    Åh, vad fina.
  • Hjorthan
    Tårtsmulan77 skrev 2007-12-15 11:25:48 följande:
    Sådär ja...nu har jag fått lite rensat...nu ska jag ta en paus med rött julte och mjuk kanel & kardemummakaka...Hjorthan:Jättefina kort. Lilla Pompom är alldeles bedårande  Kan inte vara särskilt gammal...Kalasfina dockor...du är duktig du...
    Tackar! Pompom är 6 veckor gammal! Busig utan dess like.
    Tårtsmulan77 skrev 2007-12-15 11:27:05 följande:
    Nej absolut inte  Jag vill se MER kort...ÄLSKAR kort... 
    Vad skönt! Jag blev lite rädd där ett tag.
  • Gullfina
    Hjorthan skrev 2007-12-15 11:27:43 följande:
    Det struntar jag i och sätter in några till! Jag har plockat bort det svarta i sovrummet och gjort det lite mer romantiskt. Sänggaveln har fått på sig ett gammalt virkat överkast. Det är min mormors syster som virkade det för sisådär 50 år sedan. Och så tog jag upp två av köksstolarna som blev över när det nya möblemanget kom på plats, och använder dom som sängbord.
    Mysigt och romantiskt.
  • Hjorthan
    Gullfina skrev 2007-12-15 11:29:40 följande:
    Mysigt och romantiskt.
    Tackar! Ja, vi behöver lite romantik, gubben och jag. Blir lätt lite mycket jobb för Roger nu så här i slutet av året (läs HELA året), och då kan det behövas extra romantik! Räcka ut tungan
  • Tårtsmulan77

Hjorthan:
    Jättevackert överkast, kan tänka mig att hon hade och göra ett tag med det Glad
    Härligt bäddset.

• Gullfina
    Hjorthan skrev 2007-12-15 11:32:03 följande:
    Tackar! Ja, vi behöver lite romantik, gubben och jag. Blir lätt lite mycket jobb för Roger nu så här i slutet av året (läs HELA året), och då kan det behövas extra romantik!
    SkrattandeFlört
  • Hjorthan
    Tårtsmulan77 skrev 2007-12-15 11:32:13 följande:
    Hjorthan:Jättevackert överkast, kan tänka mig att hon hade och göra ett tag med det Härligt bäddset.
    Ja, det tog nog sin lilla tid. Agda var otroligt duktig på att virka, brodera och baka. Ni skulle sett hennes småkakor, de var exakt likadana, allihop. Och goda! Jag saknar henne så! Hon gick bort för 17 år sedan men jag bevarar henne i mitt hjärta och njuter av hennes hantverk.

Nu ska jag städa sovrummet tror jag, och leta i skåp och lådor efter saker att piffa upp med. Det gav mersmak att piffa till sängen i alla fall, så nu vill jag ha det fint i hela rummet. Måste få upp någonting på väggarna, men det är ju lite bökigt eftersom det är snedtak.
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.