• Lilla Smilla

Tips på bra julklappar! Det ska börjas i tid! :-D

Visst, det är långt till julafton, men snart är vi där! Jag tänkte att vi kunde samla på oss lite bra tips på roliga och annorlunda julklappar i den här tråden. Själv tycker jag att det är roligast med personliga julkappar och inte bara dvd-filmer och tubsockar från Intersport!

• Svar på tråden Tips på bra julklappar! Det ska börjas i tid! :-D
  • Lilla Smilla

Ok, jag börjar med att tipsa om www.sagoborgen.se och www.sagofabriken.com

Där kan man hitta personliga sagor, CD-skivor, nappar, filtar mm. Har själv gett bort några personliga sagor och de har blivit mycket uppskattade!

• ÄlskarMina

*göra eget godis, marmelad osv och lägga i en egenpyntad glasburk..

*ge bort ett presentkort på spa alt.en massage eller fotbehandling

*presentkort på simhallen/träningskort tillsammans med en fin handduk,kroppsprodukter och vattenflaska

• Lilla Smilla

Jag fortsätter att tipsa då, då...

www.keyet.com/fartavlor.htm

Här kan man hitta härliga tavlor för både stora och små barn. Själv har jag nog fyra tavlor med dessa underbara får! Lite låg humor i tavlorna, vilket jag älskar!

• Lilla Smilla

Ja, hemmagjorda saker är alltid trevligt att få! Det känns roligt att någon lägger ner tid och energi på presenterna.

ÄlskarMina skrev 2007-10-10 11:43:06 följande:
    *göra eget godis, marmelad osv och lägga i en egenpyntad glasburk..*ge bort ett presentkort på spa alt.en massage eller fotbehandling*presentkort på simhallen/träningskort tillsammans med en fin handduk,kroppsprodukter och vattenflaska
  • Guslageran

Vilken bra tråd!
    Jag har nästan alltid problem med julklappar till min farmor och farfar. Men förra året sa hon efteråt hur mkt hon uppskattade min julklapp (även om den inte var något extra). Hon har det ganska jobbigt med farfar som är sjuk och kräver mkt av henne och hon unnar sig inget så jag köpte en korg som jag fyllde med tvålar som luktar gott, handkräm, fotkräm, lite finare kaffe, fin choklad, hemmagjord marmelad och saft och bröd. Lite så hon fick rå om sig själv och njuta lite extra.

• Lilla Smilla

www.fotobrickan.se är lite kul och annorlunda. Tyvärr är det ganska dyrt.

www.clickit.se har lite roliga saker med. Här kan man göra egna musmattor, pussel, glas och magneter till exempel. Gav bort magneter härifrån en gång, och det var väldigt uppskattat!

www.simplycolors.se gör egna tryck på kläder!

• Lilla Smilla

Är det bara jag som är ute i god tid..?

• 704regan

Har bestämt att jag ska vara ute i god tid i år och bor så att jag måste handla över internet, jag blir jätteglad för tipsen och länkarna.

Mycket bra initiativ, Lilla Smilla, att sätta fart på oss.

Här är mina bidrag:

www.bluebox.se/ allt möjligt

www.bergaboden.se/ Lite enkelt kanske men jag skulle bli glad över lite lyxigare sxhampoo o sånt

www.beastwear.se Roliga t-shirts o lite annat

• Lilla Smilla
    704regan skrev 2007-10-11 11:09:30 följande:
    Har bestämt att jag ska vara ute i god tid i år och bor så att jag måste handla över internet, jag blir jätteglad för tipsen och länkarna.Mycket bra initiativ, Lilla Smilla, att sätta fart på oss.Här är mina bidrag:www.bluebox.se/ allt möjligtwww.bergaboden.se/ Lite enkelt kanske men jag skulle bli glad över lite lyxigare sxhampoo o såntwww.beastwear.se Roliga t-shirts o lite annat
    Tack! Tyckte att det vore kul att samla lite tips här, men det är inte så många som hakat på än. Det kanske kommer närmare jul...

Kom på en sida till: www.evilout.se/ där kan man hitta lite rockigare barnkläder med bl.a. tryck som AC/DC, Kiss, Iron Maiden m. fl. Dock inte bara bandinspirerat.
Svar på tråden Tips på bra julklappar! Det ska börjas i tid! :-D