• Anonym

När blir det farligt ( ang infektion i sår)

Jag vill vara anonym

Min make har ett sår som det har blivit en infektion i , han har fått antibiotika för det, de har gjort tester, men doktorn sa att blir han sämre ska vi ringa sjukhuset.

Han har ingen större feber men mår dåligt, när blir det farligt?

• Svar på tråden När blir det farligt ( ang infektion i sår)
  • Mel101

Jag har ett stortr sår på höften som har blivit sytt.. Efteråt var Jag äldigt aktiv så att såret öppnade upp sig och läkaren säger att såret har nån sorts inflomation. Men det gör ont så pass att jag mår dåligt och väcks utav obehag på natten. Jag är utomlands och vet inte om jag får rätt behandling..

• klyban

När kommunikation börjar bli väldigt svår, och inte svara på tilltal.
    Då är det mycket illa.
    Annars kolla febern, och när det börjar bli högt, så är det dax att röra på sig.
    Börja krama elementet som är på högsta värme, är också en indikator på nu är det bråttom till sjukhus.

hur många meter var det?
  • Mel1011

Jag ber om utsäkt. Men jag satt uppe och läste om infekterade sår i går natt och kunde inte låta bli att skriva.

När jag fått två stygn till mådde jag inte så bra alls.

Jag tror att det hade varit bättre att ha såret öppet så att sekretionen rinner utåt.

Hur startar jag en titel..? Måste jag vara medlem..??

Jag skulle inte ta råd från klybban han verkar vara lite väl kall för att kuna lita på när det gäller sånthär!

• klyban
    Mel1011 skrev 2017-10-01 18:08:24 följande:
    Jag ber om utsäkt. Men jag satt uppe och läste om infekterade sår i går natt och kunde inte låta bli att skriva.
    När jag fått två stygn till mådde jag inte så bra alls.
    Jag tror att det hade varit bättre att ha såret öppet så att sekretionen rinner utåt.

Hur startar jag en titel..? Måste jag vara medlem..??
    Jag skulle inte ta råd från klybban han verkar vara lite väl kall för att kuna lita på när det gäller sånthär!

Jag var rättfram, en sådan här infektion och om den eskalerar, så går det vansinnigt snabbt ofta.
    Och sitta ge råd om ditt nuvarande status, och utan se och känna på dig(så att säga), så blir det mer allmänt.

Mig struntade dom att sy, just pga det du sa och de tyckte det var bättre att såret kunde ge ifrån sig vätska.
    Men mitt var 17mm djupt, och inte infekterat då det var bara 1h gammelt.

hur många meter var det?
  • ttr

Sök vård om du frossar, sårets yta ökar, om såret vätskar mer och börjar lukta dåligt. Annars håll det rent och byt förband när det blir fuktigt och smutsigt men minst 2 ggr om dagen.

• Mel1011

Uppskattar det. Så illa är det inte.

Eftersom det sitter under höften så kommer sekeration när jag går samt står på bena och då mår jag som värst.. Jag är säkrr att det var ett misstag att sy såret igen för att jag mådde bra innan. Tack

• Mel1011

Hey ttr! Jag har läst att man kan få blodförgiftning bl.a ifall vätskan kommer i blodet. Jag vet inte om det gäller alla infektioner och ifall det måste hålla på ett längre tag. Vet du nåt om detta?

Jag är inte rädd men jag har inte ens hunnit fråga chansen på tösen jag är kär i, jag ör ung. Det som ärskrivet kommer att ske,så säger jag a?ltid.

Jag hoppas det här ordnar sig. Imorn ska jag till sjukhuset. Uf idag har jag luggit ocg suttit hela dan.

• klyban
    Mel1011 skrev 2017-10-01 20:57:41 följande:
    Hey ttr! Jag har läst att man kan få blodförgiftning bl.a ifall vätskan kommer i blodet. Jag vet inte om det gäller alla infektioner och ifall det måste hålla på ett längre tag. Vet du nåt om detta?

Jag är inte rädd men jag har inte ens hunnit fråga chansen på tösen jag är kär i, jag ör ung. Det som ärskrivet kommer att ske,så säger jag a?ltid.
    Jag hoppas det här ordnar sig. Imorn ska jag till sjukhuset. Uf idag har jag luggit ocg suttit hela dan.

Är du rädd?

Har du koll på såret, hur det beter sig, färg, feber och sånt.
    Och samtidigt har en läkarkontakt, så fråga dom när du oroar dig.
    Då jag upplever du är lite rädd, och denna rädsla kan nog ingen på ett forum hjälpa dig med.

hur många meter var det?
Svar på tråden När blir det farligt ( ang infektion i sår)