• 969803

Vilken jeansstorlek?

Hoppas någon här kan hjälpa mig med jeansstrl,någon här som har ungefär mina mått ?
    I mina Fornarinajeans som jag har står det bara strl 28 i. Men inte något mer mått. Nu vill jag veta mitt längdmått. Jag är 162 cm lång.
    Vad har man då för strl tro?

• Svar på tråden Vilken jeansstorlek?
  • små fötter

Jag är 163 och har 31/32 i benmått Jag brukar alltid satsa på 27/32 och det funkar bra!

• skorpionen80

Beror på hur långa ben du har. Smö fötter har kanske korta ben också ;) Fastän man är lika lång så kan man ju ha olika längd på benen. Bäst är ju att gå till närmaste butik och prova. Eller sök lite på nätet, finns säkert några sidor om hur man mäter jeansstorlekar.

• 969803

Ja,det är ju klart .
    Ja,jag får väl ta mig till en affär .

• små fötter
    skorpionen80 skrev 2007-10-10 18:43:45 följande:
    Beror på hur långa ben du har. Smö fötter har kanske korta ben också ;) Fastän man är lika lång så kan man ju ha olika längd på benen. Bäst är ju att gå till närmaste butik och prova. Eller sök lite på nätet, finns säkert några sidor om hur man mäter jeansstorlekar.
    Ja det har jag faktiskt
  • ÄlskarMina

jag har W28 och är 161cm lång. Jag köper L32 i jeans men gärna L31 om det finns(är dock ovanligt)....så jag skulle tro på att du har som jag W28,L32!

Svar på tråden Vilken jeansstorlek?