minform
Låt mig höra, jag vill höra alla som har testat minform mot gaser i magen. Både om ni tyckte det var kass eller jätte bra. Hur länge höll ni på (tills barnen var hur gamla?) och hur lång tid gick det innan barnen började reagera på det?
Låt mig höra, jag vill höra alla som har testat minform mot gaser i magen. Både om ni tyckte det var kass eller jätte bra. Hur länge höll ni på (tills barnen var hur gamla?) och hur lång tid gick det innan barnen började reagera på det?
Minifom menar jag puff puff
för oss funkade de inte.. va inget att ha.
sempers magdroppar va mkt bättre.
fast de funkade inte optimalt heller med tanke på att lillen inte tål mjölkprotein o därför hade ont i magen.
men fisarna o raparna kom ut mkt bättre
vart köper man sempers magdroppar och vad är det? min dotter får nu 30 drp miniform innan maten varje gång, vet ej om det hjälper, lite kanske.
30 droppar? ska de inte bara ha 10 ifall de har kolik? jag ger min bebis 3-4 droppar ifall hon har lite ont i magen. hon har ju inte kolik. det verkar funka.
en jag känner gav sin bebis 3-4droppar varje dag i nappflaskan för annars fick hon ont i magen.
ok. har bara läst på förpackningen. bra att veta iaf!
ja min flicka har kolik och på inrådan av bvc ger jag 30 drp, har även pratat med en barnsjuksköterska på sjukhuset och de ger också 30 drp.
har sempers magdroppar samma effekt alltså?
Hur verkar Minifom?
Gasansamlingar i mag-tarmkanalen anses vara en av huvudorsakerna till spädbarnskolik.
Minifom lindrar kolikbesvären genom att bryta ner skum och bubblor som orsakas av nedsvald luft. Minifom verkar direkt på gasansamlingarna i mag-tarmkanalen och tas inte upp av kroppen.
Full effekt av Minifom fås först efter ett par dygns behandling.
Minifom används också för att bryta ner det störande skummet i magsäck och tjocktarm så att man får fri sikt vid gastroskopi (undersökning av magsäcken med ett speciellt instrument) och dubbelkontraströntgen (en speciell röntgenmetod).
Från sempers hemsida..
Semper Magdroppar är en oljelösning med tillsatt Lactobacillus reuteri. En dagsdos om 5 droppar ger 100 miljoner CFU (Colony Forming Units). De kan droppas i mat eller dryck och ges till barn från födseln.
Lactobacillus reuteri är en naturlig mjölksyrabakterie som är klassad som probiotika tack vare sina positiva effekter på människors hälsa. Lactobacillus reuteri hjälper till att upprätthålla en balanserad mikroflora i magen. I ett antal kliniska studier har Lactobacillus reuteri visat sig ha effekt och är säker för barn*.
Semper Magdroppar börjar säljas via Apoteket i juni, cirkapris är 179 kr. Magdropparna bör förvaras svalt, men kan förvaras i rumstemperatur i några dagar.
kan man droppa i dom 10 dropparna i ersättningen?? hade varit kanon e ge d från flaskan =)