• tobiasmia

minform

Låt mig höra, jag vill höra alla som har testat minform mot gaser i magen. Både om ni tyckte det var kass eller jätte bra. Hur länge höll ni på (tills barnen var hur gamla?) och hur lång tid gick det innan barnen började reagera på det?

• Svar på tråden minform
  • chica

Vår dotter hade kolik och vi gav minifom, hon blev bättre redan efter första dygnet och det hjälpte riktigt bra efter typ 3 dynet. Har bara positivt att säga om det.

• Liiii

Min son fick minifom sen han var 2 veckor, vi körde med de till han var 3 mån och det hjälpte väl lite. Men han blev mycket bättre i magen när vi slutade med minifom när han var 3 mån.

Minifomdroppar ska man ge innan man ger ersättning/ammar, och sempersmagdroppar kan man droppa i flaskan, eller ge på sked.

• Hemmakär

Vi har gett minifom till vår son sen han var 3 veckor, han är 4 månader idag.
    Vi slutade ett tag men han fick ont i magen så vi fick börja igen. Han får sempers maqdroppar också!
    Så dropparna hjälper honom iaf.

• babybo0m

Vi började med miniform för fyra dagar sen och jag tyckte att redan dag två så var det en förbättring. Hon har inte alls lika ont i magen längre.

• MrsSn0w

Vi har gett våran son Minifom, men det va TOTALT värdelöst. Det funkade inte för oss ialla fall. Så nu ska vi prova Sempes magdroppar och hoppas att det hjälper son (som är FRUKTANSVÄRT hård i magen) Sonen är nu 1 månad.. Och vi prova minifom i 2 veckor utan resultat

• lillajag82

Testade Minifom i drygt 1 månad..fungerade inte. Ont i magen..
    Slutade ge minifom och bytte flaska till DR Brown + att jag inte skakar flaskan utan rör om tillägget med en lång sked istället. Min lille pojke har absolut inte fått ont i magen efter detta. Nu är han en glad liten prick på 2 månader!

• kråke

provade minifom till min dotter men tyckte inte att det gjorde någon nytta alls. Hon hade ont o var gasig iaf. Fick då tips av en bekant att om man som jag ammade kunde dricka en kopp kamomillte morgon o kväll. Om man ger ersättning ger man bara 1-2 tsk före eller blandar det i flaskan. Jag provade o magknipet försvann omgående, de få ggr som jag inte drack te kom det tillbaks. Det är inte direkt världens godaste te men med tanke på resultatet så är det värt att truga i sig det!

• Lequisha

Testade minifom som bara var skit. Sonen kräktes jättemycket de 3 dagarna vi använde dom så vi skippade de direkt.

Magdropparna däremot har förändrat allt. Inga mer gaser som fastnar, ingen magknip osv. Superbra.

• Octobers

Här hade vi minifom från 1 månad till 4 månader ungefär och det var som natt och dag på vår lilla. Hon gick från en orolig liten tös som hade svårt att komma till ro till att sova hela nätterna och bara vara glad hela dagarna. Så här funkade det super men självklart så funkar det inte lika bra för alla så det är bara att prova sig fram.

• Britha

Vi gav han miniform tills han var 4 mån och sen slutade vi gradvis för att kolla om han klarade av det själv mycket bättre nu och det gjorde han.

Testade sluta en gång vid 3mån men vi fick lov att börja igen eftersom han fick så ont i magen.

Funkade super på vår grabb.

Theodor (31 maj 2007)
  • Eva88

Vårsn dotter hade kolik.. vi började med miniform när Alva var typ 3 veckor.. så höll vi på till hon var runt 4 månader..
    Det fungerade jätte bra på henne.. först fick vi ge 10droppar miniform för att det var så extremt men sen efter en månad kunde vi sänka till 5 droppar.. men det gäller att inte missa för man skall ju ge vid varje måltid, för jag glömde ge henne 2gånger på ett dygn å då blev de kaos igen..(sen är det olika med varje barn) men nu är hon en glad liten tös på 6 månader..
    :)

• skojsan

Funkade bra för oss, men vi ökade dosen rätt mycket har jag för mig. Minns inte när vi slutade, 3 el 4 månader tror jag.

Svar på tråden minform