• Skrutt i mage

sortera barnkläder i byrå???

vilka problem jag har!

har en miljonm kläder men vet inte hur jag skaa sortera! Det är alla möjliga kläder,bodys, sparkbyxor, tröjor, strumpor pyjasmas osv. och sedan är det i olika storlekar! hur ska jag sortera?

Första tanken var en låda för varje storlek, men det är i många olika storlekar så jag måste ha flera storlekar i en låda och då blir det Fullt!

Har en stor och djup byrå med fem lådor. Tips någon?

Har hängt upp alla vinterkläder i en garderob eftersom de tar sån plats i en byrå, men resten????

• Svar på tråden sortera barnkläder i byrå???
  • Mrs Jane Doe

Måste ni ha alla kläder i byrån? Varför inte bara ha de aktuella kläderna där och byta ut efter hand som de större storlekarna blir aktuella?

• Kina79

Jag håller med Mrs J D. Ha en storlek framme och sortera det så att ni hittar vad ni behöver. Sen har jag alltid en låda i byrån, eller en låda lättilgänglig, med nästa storlek, så jag kan plocka fram allt eftersom.

• Skrutt i mage

Mrs Jane Doe skrev 2007-10-10 19:41:56 följande:

Måste ni ha alla kläder i byrån? Varför inte bara ha de aktuella kläderna där och byta ut efter hand som de större storlekarna blir aktuella?
    jo jag tänkte det först, menhan växer ju så fort så då måste jag sortera ofta. han e bara 3 månader förresten :)
  • Tjej 83

har ingen byrå, men hon har en garderon som ahr en hängstång o 2 hyllor.
    då har ja laggt alla byxor i högar, största storlekarna innerst o de hon kan ha nu ligger ytterst.
    samma med body/tröjor, alla förstora innerst o de andra ytterst, den har ja långärmade i en hög o kortärmade i en hög
    klänningar o blusar o huvtröjor hänger på galgar.
    hyllan under ligger det sockar, strumpebyxor, trosor, finskorna, skärp,
    o lite osm inte fick plats på översta hyllan.
    tycker detta passar bra då ser ja vad som är vad o vilka storlkar. men de är såååå mycker kläder ås man blir tokig haha.

men du har en byrå, ja då är de kanske svårare, om du hade 5 lådar så ta 2 till byxor o 2 till tröjor så kan du ju lägga alla stora plagg i en låda o de hon kan ha nu i en låda, sen den 5e lådan kan du ha strumpor, strumpebyxor osv

• myskatt

Vi har trådbackar från Ikea, åtta st. Så här är det sorterat:

1: Tröjor och bodys med lång och kort ärm ämnat för förskolan.
    2: Byxor, mjukisbyxor, jeans etc ämnat för förskolan.
    3: Tröjor som bara används hemma
    4: Byxor och jeans som bara används hemma
    5: Strumpor och strumpbyxor
    6: Klänningar och kjolar
    7: Pyamasar
    8: Tjocka tröjor, koftor och fleeceställ

Har stl 80, 86 och 92 blandat.

Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
  • myskatt

Tycker det är kul (jag är knäpp, jag vet ) att plocka med hennes kläder så det sorteras ut en par ggr i månaden.

När hon va pyttig blev det nån gång i månaden.

• myskatt

Nån gång i veckan skulle det så...

• Skrutt i mage

tack! vilka bra förslag! ska lägga i storleksordning, alltså de största innerst, men det blir lite svårt ändå.men ska försöak få ordning på det, på något vis

• Tjomsan

Eh? Har du alla kläder framme? Jag skulle sätta bort (spara på vinden/i förrådet, sälja, ge) dom som är för små. Ha en låda för alldeles för stora och som är till nästa säsong. Sedan en låda för överdelar (tröjor, bodies), en låda för underdelar (brallor, tights, kjolar), en låda för pyjamasar och sockar. I hallen aktuella ytterkläder i korgar.

• Tjej 83
    myskatt skrev 2007-10-10 19:47:09 följande:
    Tycker det är kul (jag är knäpp, jag vet ) att plocka med hennes kläder så det sorteras ut en par ggr i månaden.När hon va pyttig blev det nån gång i månaden.
    visst är de kul haha
    ja sorterar i färger, så de ljusaste överst o de mörkaste underst haha
  • Tjomsan

Eller de med knappar i en låda, dragkedjor i en annan och karborre i en tredje och snören i den fjärde. Alla utan något av ovanstående i en femte och allt som är smutsigt i tvättkorgen, hi hi

• Skrutt i mage
    Tjomsan skrev 2007-10-10 20:08:04 följande:
    Eller de med knappar i en låda, dragkedjor i en annan och karborre i en tredje och snören i den fjärde. Alla utan något av ovanstående i en femte och allt som är smutsigt i tvättkorgen, hi hi
    hihi, finns gränser för min del.

och ja, jag har sorterat det som e för smått. Vill inte lägga undan allt som e för stort, han växer snart i det och det är långt till förrådet. mennu har jag iaf renast bort de "mindre fina" kläderna så att allt får plats!
  • Vanesjka

Jag har alla "aktuella" kläder i en trådback under skötbordet. Allt annat ligger undangömt i en byrå i garderoben. Sen är det bara att byta efterhand som han växer.

Svar på tråden sortera barnkläder i byrå???