• Anna  Lisa

Julas målarfärg (Landora)

Någon som testat deras målarfärg? Dom har på rea nu 2,5 l för 99:-
    Hur blir resultatet, jag vill inte ha någon färg där det blir hemska fingeravtryck på väggarna! Landora heter tydligen märket.

Snart snart ska vi måla om, men det är hiskeligt svårt att välja ett billigt alternativ som blir bra i resultatet när man aldrig brukar köpa målarfärg!!

• Svar på tråden Julas målarfärg (Landora)
  • 3 hjärtan

vi har använt den en del! både till möbler och deras färg till badrum, har fungerat bra! det är väl landora dom säljer på coop bygg också väl?

• jenah

Vi har målat med deras färg i garaget, sambon jobbar på Jula så han köper färgen ännu billigare. Jag tycker att den täcker dåligt. Anars var den bra. Men köp inte penslar därifrån. De fäller strån ochdet blir ju inte så snyggt.

• 3 hjärtan

säger som jenah: köp inte de billiga penslarna.. dom dyra vet jag inte riktigt hur dom är där.. men dom billiga fäller..

jenah: min man jobbar också på jula

• Anna  Lisa

Ok, att den täcker dåligt blir att man måste måla om flera ggr då eller?

Jag har tänkt att använda roller iaf
    Vi har väl tänkt att måla om i sovrum och vardagsrum och små barnhänder vill nog gärna pilla på väggarna ibland antar jag, så vet ni om färgen suger åt sig minsta lilla?

• Pikku Enkeli

Vet inget om deras färg, men håller med om penslar.. Och ska du ha roller så lönar det sig att köpa dyr där också. Anza är bäst.

• Anna  Lisa

Aha, blir det konstig struktur med lite billigare rollers? Jag har ju aldrig målat måste jag ju erkänna :-S Vart hittar man anza?
    Och måste man ha en ny roller till varje färg man använder?

• BabyJay

Annars kan jag tipsa om Biltemas färg. Tror den är ännu billigare och den är BRA! Väldigt fin glans å bra att måla med!

• Anna  Lisa
    BabyJay skrev 2007-10-11 13:56:13 följande:
    Annars kan jag tipsa om Biltemas färg. Tror den är ännu billigare och den är BRA! Väldigt fin glans å bra att måla med!
    Hur glansigt blir det? Och vill man ha det glansigt? :-S
  • BabyJay

Nej det blir inte jätteglansigt, men det är ju inte en helmatt färg, å jag tycker det är snyggare med lite glans än helmatt. Det blir lixom lite lyster bara, eller hur man ska säga. Jag tycker det blir fint iallafall!

• Anna  Lisa

Hmm, jag tror att jag förstår Kan vara ungefär så som vi har just nu men det är bara i köket och i hallen. Det är lite glans i det. Men det är vitt så det funkar, frågan är ju hur det blir i sovrummet med brun eller beige färg...

Men ingen som vet om man måste ha en roller till varje färg?
    Det blir minst 5-6 kanske 7 olika färger som måste inhandlas!!!

• Pikku Enkeli

Vi har använt samma roller till alla färger, gäller bara att skölja ur orde4ntligt mellan bytena. Det är lättare att få en jämn yta med dyrare rollers, och struktur ska man itne få överhuvutaget om man gör målningen bra. Snåla inte med färgen när du rollar på!

• superanna

mrs ftm:

målat badrum? det har jag tänkt att göra i helgen.. kan du inte berätta hur det var att måla på våtrumstapet om det var det ni gjorde? *tacksam*

• 3 hjärtan

superanna: det var redan målad vägg, vi bara bytte färg, så det var inte våtrumstapet

• superanna

ahh.. jag förstår.. jag tänkte måla min våtrumsvägg vit för att slippa de gulliga blomorna.. o har inte råd att kakla.. *off topic*

Svar på tråden Julas målarfärg (Landora)