*Nu kan vi samla alla våra tips här.
Nu kan vi samla alla våra tips här...
Allt mellan att säkra och att "gömma".
Så, kom igen!
Jag skriver när jag kommer på något, hehe
Nu kan vi samla alla våra tips här...
Allt mellan att säkra och att "gömma".
Så, kom igen!
Jag skriver när jag kommer på något, hehe
Bokstod pa sidan av skotbordet for att forhindra "svanhopp".
den va bra...inte tänkt på faktiskt.
Allt det klassiska när det gäller barnskydd:
*petskydd till kontakter
*skruva fast hyllor i väggen
*barnsäkra spis och kökslådor/skåp
*se till att små saker inte ligger på golvet (barnet kan sätta i halsen) *även stora saker som kan "trilla ner" över barnet (min dotter höll på att få dammsugaren över benen när hon drog i den när det stod på högkant)
*inte ha bordsuken hängade ner- de kan få tag och om det står något på så kan de få det i huvudet
Man kan ju rabbla allt man kommer på men ibland står det still och det är de vardagliga sakerna som kan vara farliga som man inte tänker på.
Bra tråd!
Bra tråd! Vi gick igenom detta lite på föräldrautbildningen idag. Kommer inte ihåg allt men det var spisskydd, hörnskydd på bord, klämskydd för dörrar, öppningsspärrar på köksluckor.
Inte drcka varmt över bebis är väl det jag kan komma på...
Packa böckerna i bokhyllan tätt om ni inte vill att bebisen ska dra ut dem och riva sönder dem...allternativ är att göra som vi - köpa dörrar till bokhyllan(Billy) det tar lite längre tid att lära sig öppna....
Stora: Om dom inte har hunnit sluta tillverka rätt färg... vi har mellanbrun och den finns inte längre nu när vi vill köpa fler delar
Sammanfattar lite... FYLL PÅ!
*petskydd till kontakter
*se till att små saker inte ligger på golvet (barnet kan sätta i halsen)
*även stora saker som kan "trilla ner" över barnet (min dotter höll på att få dammsugaren över benen när hon drog i den när det stod på högkant)
*inte ha bordsuken hängade ner- de kan få tag och om det står något på så kan de få det i huvudet
*Bokstöd på sidan av skötbordet för att förhindra "svanhopp".
*Packa böckerna i bokhyllan tätt om ni inte vill att bebisen ska dra ut dem och riva sönder.
*Lämna ALDRIG barnet själv i matstolen VID bordet. Dra ut stolen en bit för annars kan de sprka ifrån.
Alltid smaka på maten innan man matar , så de inte bränner sig...
*petskydd till kontakter
*se till att små saker inte ligger på golvet (barnet kan sätta i halsen)
*även stora saker som kan "trilla ner" över barnet (min dotter höll på att få dammsugaren över benen när hon drog i den när det stod på högkant)
*Bokstöd på sidan av skötbordet för att förhindra "svanhopp".
*Packa böckerna i bokhyllan tätt om ni inte vill att bebisen ska dra ut dem och riva sönder.
*Lämna ALDRIG barnet själv i matstolen VID bordet. Dra ut stolen en bit för annars kan de sprka ifrån.
*Alltid smaka på maten innan man matar , så de inte bränner sig...
Här hoppar jag in och petar med meningsbyggnaderna och svenskan och lägger till en del.
*Skaffa petskydd till kontakter .
*Skruva fast hyllor i väggen.
*Barnsäkra spis (tippskydd och vredes/spisskydd) och kökslådor/skåp.
*Ta bort/byt ut eventuella vassa handtag i kök (exempelvis Bitnik IKEA).
*Se till att små saker inte ligger framme inom räckhåll för barnet, exempelvis på golvet eller på låga bord (barnet kan sätta i halsen).
Köp en testcylinder! Beställes bl.a. från Konsumentverket.
Direktlänk: www.tester.konsumentverket.se/mallar/ehandel/bestall_produkt.asp&ProductID=181&GroupID=19&KeywordID=36=545&ProductID=181&GroupID=19&KeywordID=36
*Tänk på att ordna så att inte stora saker kan "trilla ner" över barnet!("Min dotter höll på att få dammsugaren över benen när hon drog i den när det stod på högkant", säger CeeJay.)
*iTänk på att inte ha en eventuell bordsuk hängande ner över kanten på bordet, då barnet kan få tag i den och dra, och få saker som eventuellt står på duken i huvudet.
*Sätta bokstöd på sidorna av skötbordet för att förhindra "svanhopp".
*Packa böckerna i bokhyllan tätt, så att inte barnet kan dra ut- och riva sönder dem.
*Lämna ALDRIG barnet själv i matstolen vid bordet. Dra ut stolen en bit för annars kan de ta såjärn mot bordet och sparka ifrån och därmed välta stolen bakåt. Sätt tipskydd på matstolen som fästs i bordet!
*Glöm inte att alltid smaka på maten innan man matar barnet, så de inte bränner sig.
*Sätt petskydd i videon och tejpa igen batteriluckan på kontrollerna, så att inte barnet får ut batterierna och sväljer dem.
Här hoppar jag in och petar lite med meningsbyggnaden och lägger till en del.
*Se till att små saker inte ligger framme inom räckhåll för barnet, exempelvis på golvet eller på låga bord (barnet kan sätta i halsen).
www.barnsakerhet.konsumentverket.se
Sök på "Barnartiklar" och sedan på "Testcylinder, beställ av Konsumentverket"
*Tänk på att ordna så att inte stora saker kan "trilla ner" över barnet!("Min dotter höll på att få dammsugaren över benen när hon drog i den när det stod på högkant", säger CeeJay.)
*iTänk på att inte ha en eventuell bordsuk hängande ner över kanten på bordet, då barnet kan få tag i den och dra, och få saker som eventuellt står på duken i huvudet.
*Packa böckerna i bokhyllan tätt, så att inte barnet kan dra ut- och riva sönder dem.
*Lämna ALDRIG barnet själv i matstolen vid bordet. Dra ut stolen en bit för annars kan de ta såjärn mot bordet och sparka ifrån och därmed välta stolen bakåt. Sätt tipskydd på matstolen som fästs i bordet!
*Glöm inte att alltid smaka på maten innan man matar barnet, så de inte bränner sig.
*Sätt petskydd i videon och tejpa igen batteriluckan på kontrollerna, så att inte barnet får ut batterierna och sväljer dem.
www.barnsakerhet.konsumentverket.se
Sök på "Barnartiklar" och sedan på "Testcylinder, beställ av Konsumentverket"
* Använd sele i barnvagnen.Lämna aldrig barnet ensam i vagnen.
* Förvara ALLTID mediciner, diskmedel, rengöringsmedel etc i låsta skåp
* Kolla persiennsnören, de kan bilda en snara kring barnets hals.
* Kolla kläderna, ta bort ev snoddar, band som är långa.
* Ha klämskydd på dörrarna
* ha inga giftiga växter, blommor i hemmet eller i trädgården