• Surface

Helvete! Fågeln lägger ägg!

Jahaja, nu har papegojorna snuskat sig ordentligt. Går in i godan ro för att kolla till gaphalsarna och vad ser jag

Jaha, vad gör man nu? Miniatyrmackor med miniatyrstekta ägg?
    Eller nja, kanske inte....

I vilket fall, jag har ingen aning om pippin har utövat något snuskigt i buren, ingen aning om vad det är för kön på stackarna och jag har INTE tillåtit någon form av sexuella relationer! Men ja, vad gör man... de bestämmer ju....

I vilket fall, fågeln har fått en holk. Svinnöjd, värsta palatset och den har ett harem av andra som vill mata den så den mår nog inte dåligt MEN jag skulle ju inte avla på dom... typ.... men naturens gång och allt det där.

Så, iallafall, vad gör man nu då? Ska man genomlysa äggfanskapen eller ska man vänta ut och se om det börjar lugta ruttet ägg eller om fågelbeståndet går från 5 till 15? Hur länge ruvar rackarna? (dvärgpapegojor)
    Behöver de något mer än tilläggsfodret som man ger om de häckar? De får vitamintillsatser io massor (eller ja, så mycket som det står på förpackningen)

Gojjor alltså...

Se auderis delere orbem rigidum meum!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-11 17:39:26:
    En av anledningarna till att man INTE vill ha ungar dom är ju helt galna

• Svar på tråden Helvete! Fågeln lägger ägg!
  • älg

skänk bort dom! det låter som det skulle vara ett bra allternativ.

• Surface
    älg skrev 2007-10-11 18:15:03 följande:
    skänk bort dom! det låter som det skulle vara ett bra allternativ.
    äggen nejnej jag har hört att vaktelägg o sånt får man rejält betalt för!
  • Surface
    mammacatta skrev 2007-10-12 07:21:05 följande:
    Snuskgfåglar som man behöver öronproppar till.Jag säger bara: www.blocket.se
    Jamen hur utformar man den annonsen då Fot i munnnen

SÄLJES! 5 snuskfåglar

Nu ska dom fem skrikhalsarna bort. Dessa rara djur har troligen blivit besatta av något eftersom de uppenbarligen kopulerar och säkerligen är uppe sent på natten. Därav medföljer en exorsist som troligen ska kunna få ordningen på de inneboende smådjävlarna.
    Ett paket superöronproppar ingår i standardpaketet när man skaffar dessa, de är tyvärr SLUT eftersom jag har nyttjat alla, på samma gång (OBS går att få begagnade till billig peng motsvarande läkaravgiften för att få ut dom ur mina öron!)
    En fågel lägger även ägg (som resultat av den oetiska och hädiska kopulationen) dessa går säkerligen att sälja som vaktelägg om man bara håller tungan rätt i mun och låtsas som om det regnar.

Ge mig ett bud
  • ixxia

har inte läst tråden bara TS>>
    VI har fött upp dvärg gojjor, dom lägger ägg HELA tiden, gick från typ 10st till 32 på ngr månader när vi hade dom, hann knappt sälja ungarna innan det va nya i holken, dom bodde ju inte inne i vårt hus som tur va, hua vilket väsen!!! plocka in björk kvistar så bygger honan jätte bra av det, men det är inte säkert att att det är befruktade ägg, har du 2honor så tar ena fågeln på sej rollen som hane och så lägger den andra ägg iaf...
    lycka till med gaphalsarna.....

jag har tappat mitt tålamod! har du sett det?
  • mammacatta

*döfött*

Återupprepar:

www.blocket.se

ixxia skrev 2007-10-12 20:50:45 följande:
    har inte läst tråden bara TS>>VI har fött upp dvärg gojjor, dom lägger ägg HELA tiden, gick från typ 10st till 32 på ngr månader när vi hade dom, hann knappt sälja ungarna innan det va nya i holken, dom bodde ju inte inne i vårt hus som tur va, hua vilket väsen!!! plocka in björk kvistar så bygger honan jätte bra av det, men det är inte säkert att att det är befruktade ägg, har du 2honor så tar ena fågeln på sej rollen som hane och så lägger den andra ägg iaf...lycka till med gaphalsarna.....
  • Baloo 02

jag har haft sådanan papegojor och det var en hane och en hona. Mina la också ägg, eller ja honan gjorde det, men det blev inget utav det. Tror att det är väldigt viktigt med rätt luftfuktighet och sådana parameterar.
    Men som sagt. Är nog vanligt med "tomma" ägg.

• ixxia
    Baloo 02 skrev 2007-10-16 15:27:21 följande:
    jag har haft sådanan papegojor och det var en hane och en hona. Mina la också ägg, eller ja honan gjorde det, men det blev inget utav det. Tror att det är väldigt viktigt med rätt luftfuktighet och sådana parameterar. Men som sagt. Är nog vanligt med "tomma" ägg.
    det är inte noga med rätt luftfuktighet men gärna rätt kost med snäckskal och groddar, sen är det vanligt att äggen blir "tomma"
    jag har tappat mitt tålamod! har du sett det?
  • mammacatta

Åhåååå, du har en industri på gång!
    Det finns ju folk som föder upp strutsar - omkringgrejerna ger MASSOR! Fjädrar, ägg, klor...

Säljes: tomma små ägg av skrikhalsar. Kan dekoreras till påsk!

• skrultetuffs

*ASGARVAR*

LYCKA TILL!!

Surface skrev 2007-10-12 09:45:02 följande:
    Jamen hur utformar man den annonsen då SÄLJES! 5 snuskfåglarNu ska dom fem skrikhalsarna bort. Dessa rara djur har troligen blivit besatta av något eftersom de uppenbarligen kopulerar och säkerligen är uppe sent på natten. Därav medföljer en exorsist som troligen ska kunna få ordningen på de inneboende smådjävlarna.Ett paket superöronproppar ingår i standardpaketet när man skaffar dessa, de är tyvärr SLUT eftersom jag har nyttjat alla, på samma gång (OBS går att få begagnade till billig peng motsvarande läkaravgiften för att få ut dom ur mina öron!)En fågel lägger även ägg (som resultat av den oetiska och hädiska kopulationen) dessa går säkerligen att sälja som vaktelägg om man bara håller tungan rätt i mun och låtsas som om det regnar.Ge mig ett bud
  • Surface
    mammacatta skrev 2007-10-16 16:08:55 följande:
    Åhåååå, du har en industri på gång!Det finns ju folk som föder upp strutsar - omkringgrejerna ger MASSOR! Fjädrar, ägg, klor...Säljes: tomma små ägg av skrikhalsar. Kan dekoreras till påsk!
    Åh pengar pengar pengar!!!!
    skrultetuffs skrev 2007-10-16 16:55:41 följande:
    *ASGARVAR*LYCKA TILL!!
    ååååh tack
Svar på tråden Helvete! Fågeln lägger ägg!