• tiniz

Vad tycker ni om namnet Noomi?

Har en dotter som heter Lea och väntar nu ett syskon i december. Om det blir en kille så funderar vi på namnet Noel, men tjejnamn har varit jättesvårt. Häromdagen kom vi på att vi tyckte att namnet Noomi var ganska gulligt och kändes som om det var ungefär samma stil som Lea och Noel. Vet heller inte riktigt hur vi ska stava det i så fall, Noomi eller Nomi.

Vad tycker ni om namnet? Andra förslag är självklart oxå välkomna!

• Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Noomi?
  • niiile

Tycker det är ett kattnamn.. Alt. ett fult påhittat namn såsom Tindra, Smilla osv.

• FaRieTaLe

Håller inte alls med de andra. Noomi är jättefint namn!

• tiniz

Tines:
    Nea är gulligt, men för likt Lea tycker jag.

niile:
    Förstår din tanke men håller inte med om att det låter som ett påhittat namn. Tycker inte om Tindra och Smilla, men Noomi finns ju som namn och kommer ursprungligen från hebreiskan och betyder "mitt behag"

Fler?

• JoiPoi

Noomi är superfint... Med 2 ooo

• five4life

Tycker att Noomi va jättefintGlad

^^Älskar mina pojkar!!^^
  • tiniz

Tack tack! Kul att det är flera som tycker om det oxå!

Fler?

• delfin73
    tiniz skrev 2007-10-11 20:51:11 följande:
    Har en dotter som heter Lea och väntar nu ett syskon i december. Om det blir en kille så funderar vi på namnet Noel, men tjejnamn har varit jättesvårt. Häromdagen kom vi på att vi tyckte att namnet Noomi var ganska gulligt och kändes som om det var ungefär samma stil som Lea och Noel. Vet heller inte riktigt hur vi ska stava det i så fall, Noomi eller Nomi. Vad tycker ni om namnet? Andra förslag är självklart oxå välkomna!
    Tycker också att namnet är jätte vackert,och som ngn annan skrev i tråden så ÄR det ju ett sk "riktigt namn".
    Noomi,är den stavningen jag sett och den finaste tycker jag .
    Hur som helst lycka till med bebisen och namn funderingar .
  • Beckiz86

gillar det inte alls. tycker namnet tyder pa dalig fantasi

• tiniz

Delfin73:
    Tack tack!!

Beckiz86:
    Har full förståelse om du inte gillar namnet, men jag fattar inte riktigt kopplingen till dålig fantasi. Vad menar du med det? Bara nyfiken...

Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Noomi?