• Silje

*Min katt är 13 år och har problem med magkatarr,

Min katt är 13 år och har problem med magkatarr, vi har dock bytt foder så hon har mått riktigt bra i 2 år nu, dock så har hon börjat gå ned i vikt senaste ½ året och framför allt senaste månaden. För någon vecka sedan börjar hon kräkas mycket och då inte hårbollar. Har ringt och fått tid i morgon hos veterinären.

Jag täkte i dag att jag skulle lyssna på hennes mage med ett stetoskop för att höra tarmljud hörde inget (kan bero på att jag är ovan med att lyssna på djur) men däremot hörde jag hjärtat slog oerhört fort nästan 200 slag/min. Tog kontakt med Albano som insåg att det inte är bra, men att jag kan vänta tills i morgon. nu kan jag inte låta bli att lyssna på hjärtat och det slår riktigt ogämt.
    Är nu rädd att jag kommer att förlora henna snart.

Är mycket ledsen

• Svar på tråden *Min katt är 13 år och har problem med magkatarr,
  • Sunshine78

Hoppas veterinären kan göra henne frisk igen! Det där låter inte roligt alls!

Stora kramar till dig o missen!

• Xara

Usch vad tråkigt... Kela med henne nu, innan ni ska till vet, om det skulle vara något allvarligt (jag fick själv inte min egen misse med mig hem, efter vet-besök...)

• himla

Hoppas att allt löser sig imorgon... Håller tummarna!!!

Men om inte, så finns det en fin grön äng där alla kattänglar dansar omkring och jagar färgglada fjärilar....
    Där finns mina katter Sascha och Bizzie, de blev 16 resp 15 år gamla... Har tyvärr fått avliva dem, Sascha i februari i år och Bizzie nu den 29/3... Sorgen sitter kvar länge, men ju längre tiden går, så ser man fler å fler ljusa minnen från alla åren man ändå fick tillsammans.

Hoppet är det sista man överger...
    men en dag är det dags tyvärr, hur lite man än vill det.....

Skickar tröstkramar....och hoppas ändå på det bästa för Er.

• Champagne

vet vad du går igenom nu

hoppas att allt går bra hos veterinären, håller tummarna allt vad jag kan...

hör av dig sen!! Vill veta hur det går...

Kramar till dig och klappar till din katt...

• ming

Hoppas det går bra hos veterinären. Jag ska tänka lite på er imorgon.

• Della

Sånt är aldrig kul... Älskar katter och tanken av att min katt någon gång kommer gå till katthimlen gör mig otroligt ledsen.

Jag hoppas att det går bra för dig och din katt.

*Massor med lyckokramar*

• Silje

Tyzon är i katthimlen nu. Hennes njurar hade slutat att fungera. *Gråter*

• Champagne

neej.... *gråter*

*kramar om*

men du vet, att precis mellan vår jord och himlen så finns det en äng, precis vid regnbågens bro, där alla våra älskade husdjur hamnar när de dör. Där blir de starka och friska igen, precis som vi minns dem.
    Där leker de i solskenet, jagar fjärilar och mår bra.

Och när det är dags för oss att lämna jordelivet, så träffas vi där på ängen och går över regnbågens bro tillsammans.
    Tyzon och Wilma har det säkert riktigt skoj där på ängen...

www.rainbowbridge.com

förstår hur jobbigt du har det... *kramar om*

• himla

Såå ledsen för din skull....

Finns inga ord som kan förklara hur dåligt man mår när ens livskamrat lämnar en ... Finns heller inga ord som jag kan skriva för att få dig att må bättre.. men..

Kan krama om och berätta om den fina gröna ängen som även ovanstående Sunflower berättat om...

Våra älskade kattänglar har det bra där uppe nu, tillsammans utan smärta!!!
    Där jagar de fjärilar och väntar på att en dag få träffa oss igen...

Tiden läker alla sår..
    Nej, så enkelt är det inte, men det blir allt lättare för varje dag som går...
    Sorgen bleknar, och mer å mer ser man tillbaka med ett leende på den tid man ändå fick tillsammans !

en STOR styrkekram till dig *KRAAM*

"Vet såå väl vad du går igenom just nu"

Svar på tråden *Min katt är 13 år och har problem med magkatarr,