• glitterkorn

Min hund har kräkts upp allt sitt torrfoder !!

Min hund har precis kräkts upp allt sitt torrfoder han åt för en stund sen.

Vi använder doggy extra aktiv (o har gjort i ca två veckor, det har funkat super bra!)

Varför kräktes han upp maten helt plötsligt nu???? det har han inte gjort innan ..

• Svar på tråden Min hund har kräkts upp allt sitt torrfoder !!
  • goldcoast

Kan han ätit för fort?

Om du själv äter för fort eller för mycket mår ju du oxå illa.

Tror inte det är ngn fara så.

Fortsätter han dock kräkas och kräkas så sök veterinär för ev foder byte.

• Birgitta2

Det kan bero på flera orsaker. 1: att han fick mat direkt efter han varit ute. 2: att han helt enkelt hetsåt. Då sväller torrfodret i magen och han kräks upp överskottet.

Om han fortsätter kräkas efter matten så ge honom fler mål, fast mindre i varje giva. Fortsätter han ändå kräkas kanske ett vet.besök vore på sin plats.

• Ellah

Kan ha ätit för snabbt och för mycket för snabbt. Händer det en gång är det inget att oroa sig för, om hunden i övrigt se ut att må bra och vara som vanligt.

• Skusan

Så kan min hund med göra, hetsäter lite då och då... är det "bara" maten som kommer upp nästan helt otuggad så är det nog hetsätning. Prova att ge honom lite mindre portioner men oftare ett tag? Ha koll på allmäntillståndet och att han dricker, är han sämre allmänt hör med en veterinär för säkerhetsskull.

• glitterkorn

Habn är pigg o glad som vanligt och han bruak r ju äta sitt torrfoder på en gång lixom han står o tuggar tills det är slut, men i dag kanske det gick extra fort ner? .. Ska dela upp kv maten på två omgångar

• imp

kan vara som de andra säger att hon hets åt  men det kan vara så att fodret är för kraftigt för henne.  tänker på jobbar hon mycket för hon äter det fodret  en vanligt normal aktiv hund ska inte äta aktiv foder för det gör de bara överviktiga och att de inte gör av med det som finns i fodret utan samlar det på sig.

ett aktiv foder ska vara till hundar som jobbar mycket eller som tävlar mycket osv

Svar på tråden Min hund har kräkts upp allt sitt torrfoder !!