Inlägg från: yuzz |Visa alla inlägg
  • yuzz

Varför är nunnor heltäckta?

Ja man kan ju alltid undra varför muslimska kvinnan anses vara förtryckt när hon täcker sig medans nunnan ger uttryck för sin religion. Och när en muslimsk man har skägg så är han terrorist men en biskop har skägg så är han en fredlig man.

Fördomar är lättare att ta till än kunskap. Dem kräver ingen ansträngning!
  • yuzz

Muminpappan

Tänker inte ens bry mig om att kommentera ditt inlägg eftersom dem oftast innehåller förolämplingar och ingen direkt fakta. Synd att du inte kan lära dig att diskutera på vanligt vis.

• yuzz

Stumpen

Inte va dem beslöjade kvinnor iallfall.

• yuzz

Halal

• yuzz

Muminpappan

Så du tycker bara att man är integrerad om man tar av sig slöjan? Så då räcker det inte med att lära sig det svenska språket, utbilda sig, och arbeta?

Och vi som är födda här i Sverige och fungerar i samhället som vilken annan människa som helst, raderas allt helt och hållet den dag vi börjar använda slöja?

• yuzz

Du menar slöja?!?

Iallfall.. Så du menar att man som muslim med slöja inte kan ha ett demokratiskt tänkande? Jädrans vad slöjan är effektiv. Muminpappan vi kanske ska ta på dig slöja en dag så kanske vi lyckas radera alla dina fördomar imot islam

På vilket sätt menar du att man vill ta del av khomeinis diktatur om man tar på sig en slöja? En bit tyg?? Fattar det inte!

Jag har precis börjat med slöja och jag kan säga det att jag inte det minsta är förtryckt, fast det spelar ju ingen roll vad jag säger eftersom du/ni har fått för er att det bara är
    så -att man är förtryckt om man har slöja. Min man ville inte ens att jag skulle börja. Det är mitt egna självständiga val. Jag kände att jag var redo.

• yuzz
    Halal skrev 2007-10-12 23:52:41 följande:
    Yuzz''Det är mitt egna självständiga val. Jag kände att jag var redo.''Gratulerar! Må Allah (Gud på arabiska) underlätta för dig och göra dig stark i ditt beslut, ameen! (amen)
    Tack halal. Ja känner mig redan jätte stolt över min slöja och bär den med stolthet.

Föreesten gillar din översättning av amen hahaha, man vill ju inte riskera att nån inte förstår
  • yuzz
    Velour skrev 2007-10-15 17:29:44 följande:
    Men sluta nu, va? Var inte så inskränkt.Bara för att man inte hör talas om forskare, professorer och dylikt i våra länder så betyder det inte att de inte finns.Jag är fortfarande helt säker på att det finns nåt politiskt bakokm.
    Ja det tror jag med!
    Detta är ju rena rama rasismen. Är inte det den går ut på rasismen?!? Att dem tror att det inte finns någon smartare än den vita "rasen".
    Skrämmande.
Svar på tråden Varför är nunnor heltäckta?