Varför är nunnor heltäckta?
Orkar inte googla på det när det finns så många kristna här som troligen kan svara på det.
Orkar inte googla på det när det finns så många kristna här som troligen kan svara på det.
Hehhe, inte fan vet jag För mig får det gå topless om de vill, inget jag bryr mig om.
Men jag undrar varför de måste vara heltäckta? Förutom ansiktet då.
Okej, men är det inte nåt förtryck? För, står det i Bibeln att man måste göra så? Om inte, vem har bestämt att nunnor ska vara täckta?
Fan att min tråd skulle bli så fucked up. Måste det sluta med att handla om Islam????
Muminpappa,
varför är nunnor heltäckta? Står det i Bibeln? Om inte, vem har då sagt att de ska gå klädda sådär?
Tycker du att nunneklädsel är svensk sed? Tycker du det är förtryck eller helt okej? Tycker du att man ska utöva sin religion precis som det är sagt att man ska eller ska man anpassa sig till det utvecklande samhället?
Okej. Har de huvudduk? För det tror jag att alla nunnor har gemensamt?
Men vad är det som avgör det att nunnor i olika länder klär sig olika?
Men om de klär sig sådär så betyder ju det att de tycker så som du har skrivit o då blir det väl ett självändamål?
okej
Det är faktiskt sant, det som Halal skriver.
Finns nog en annan orsak till att de ni anser är "dumma" inte får några priser. Kanske av politiska orsaker? Vet ej...men det finns nåt bakom kulisserna allt.
Japp..finns alltid en förklaring, men inte förklaringar som dina.
Men tro som du vill, ditt problem.
Men sluta nu, va? Var inte så inskränkt.
Bara för att man inte hör talas om forskare, professorer och dylikt i våra länder så betyder det inte att de inte finns.
Jag är fortfarande helt säker på att det finns nåt politiskt bakokm.
It's all about media..och bristen på ork att ta reda på vad som orsakar allt.
Iran ingår inte i arabvärldens totala misslyckanden när det gäller vetenskap.
De är inte ens en del i arabvärlden.
Jovisst, judarna är intelligenta när det gäller mkt, annars skulle de inte styra världen som de gör.
Intressant utveckling av diskutionen..
Nice. Inte.
Det var för att man enligt religiösa föreskrifter borde vara gift innan man skaffade barn?