• peaches83

Hemlängtan

Jag och min sambo har ett problem, saken är den att jag kommer ifrån landet utanfär Gbg, flyttade till Sthlm för 2 år sedan för att plugga o bo nära min nuarande sambo.
    Vi har bott ihop i 1 år nu, i en förort till Sthlm.

Han kommer från Västerås.

Saken är den att vi vill olika saker. Jag trivs inte i Sthlm, vill bo i Gbg närmare mina föräldrar o min syster o min häst o vänner.
    Jag har bott i Sthlm 2 år men inte fått några vänner ännu, jag trivs helt enkelt inte.

Jag pluggar heltid och har jobbat på sommaren, ska nu ta tag i extrajobb osv för att hålla mig själv sysselsatt mer.

Men hur gör man, är det "normalt" att ha så mkt hemlängtan som jag har? Jag vill inte bo hemma med föräldrarna, utan bara kunna träffa dem oftare (jag åker dit ca 1 gng per månad).

Sambon vill dock inte flytta eftersom han har fast jobb här.
    Jag slits mellan Sthlm o Gbg, sambon o familjen...Jag är inte van att bo i lägenhet, är van vid villa o gård på landet med djur osv.

Kanske är lösningen att jag aktiverar mig mer här för att inte känna mig så ensam o inte vara så beroende av honom?

hur gör man om man vill bo på olika orter??

• Svar på tråden Hemlängtan
  • Mellanmjölkens land

Du kanske skulle kunna testa att gå med i en förening eller så där du kan lära känna folk och bygga upp en bekantskapskrets? Engagera dig inom studentkåren?

• Cammie86

Problemet hänger säkert ihop med att du inte fått nya vänner i Stockholm. Studentkåren var ett bra förslag. Eller börja med en ny hobby. Har ni pratat om var ni ska bo i framtiden?

• peaches83

hmm bra förslag.
    har dock inga direkta hobbys förutom hästar..men jag gillar ju djur så ngt sånt kanske.
    annars gillar jag att träna, shoppa, allt sånt vanligt.

Känns så konstigt för jag har aldrig haft så svårt att få vänner innan, gick på högskola i borås innan och fick vänner redan första veckan...hmm...