• Busungarnas mamma

Katt som är lös i magen

Våran kattunge som är 14 veckor är lös i magen.
    Vad kan vi göra åt det?

Hon har varit lite lös i magen då och då, men nu i kväll så var det som vatten.
    Det är ju synd om henne ju.

Jag hörde av en jobbarkompis att det finns ett speciellt foder för katter som är lösa i magen men hon kom inte på vad det heter. Vet någon av er?

• Svar på tråden Katt som är lös i magen
  • Busungarnas mamma

Måste logga ut en stund, men finns det någon som har tips så skriv gärna.
    Jag kikar in här om en stund igen.

• Mamma Cissi

kanske dags för en avmaskning?

• Busungarnas mamma
    Mamma Cissi skrev 2007-10-12 20:23:39 följande:
    kanske dags för en avmaskning?
    Är det vanligt att en katt som inte varit ute ännu får mask?
    Hon kan väl visserligen ha fått det ifrån sin mamma antar jag??

Får inhandla det i morgon och prova.

Annars så är hon precis som vanligt, alltså busar och leker.
    Så hon verkar inte må dåligt på något vis

Tack för ditt svar
  • Häxan Jia

Testa och se om du kan få i henne koktris, kanske blanda med lite lite blötmat så hon äter det. Kokt ris brukar göra susen på lösa magar på både hundar och katter, iaf de jag haft.

Avmaskning e ju aldrig fel det heller..

I am always willing to learn, however I do not always like to be taught
  • Busungarnas mamma
    Häxan Jia skrev 2007-10-12 22:02:30 följande:
    Testa och se om du kan få i henne koktris, kanske blanda med lite lite blötmat så hon äter det. Kokt ris brukar göra susen på lösa magar på både hundar och katter, iaf de jag haft.Avmaskning e ju aldrig fel det heller..
    Tack så mycket för ditt svar!

Tror du det går med fullkornsris
  • 061104

Jag fick tipset att blanda i lite potatismjöl i burkmaten av min vetrinär å de funkade!

• Ellah

Kokt vit fisk brukar fungera på min katt, man kan ha lite ris till. Har den lös mage i långa loppet får du nog fråga en veterinär och kanske ge den specialfoder dagligen.

• SkyDark

Se till att den får i sig mycket vätska. Så små missar blir uttorkade väldigt snabbt när dom är lösa i magen

• Ellah

Jag brukar just ge min katt spadet som fisken fått koka i (avkylt givetvis), det är ju myyyyycket godare för kissen än vanligt vatten och han slörpar lätt i sig en bra mängd.

• Burma

Det absolut bästa för katter med diarre´ är rå köttfärs, det hjälper alltid.

Svar på tråden Katt som är lös i magen