• Tullta­n
    Äldre 12 Oct 22:24
    5124 visningar
    50 svar
    50
    5124

    När jag var liten trodde jag...

    ...att min moster hette Lispeth. Fick klart för mig att hon faktiskt heter Lisbeth när jag en gång skulle skriva ett gratulationskort till henne. Då var jag....9-10 år gammal kanske.

    Vad trodde ni? När ni var små alltså.

  • Svar på tråden När jag var liten trodde jag...
  • Tullta­n
    Äldre 12 Oct 22:32
    #5
    irgafos skrev 2007-10-12 22:28:24 följande:
    När jag var lite trodde jag att det var träden som gjorde att det blåste.. så jag förstod aldrig hur det kunde blåsa så mycket på sjön.. :)
    Haha, det var ju lite lustigt
  • Tullta­n
    Äldre 12 Oct 22:36
    #11

    NeA 84 skrev 2007-10-12 22:32:11 följande:


    jag tittade på björnes magasin när jag var liten........trodde att jag kunde prata med björne genom högtalarna på tv:n. kommer själv ihåg när jag satt där vid tv:n å gapade. var väl 4-5 år
    Kunde också leva mig in väldigt i tv:n som liten.
    Kommer ni i hå serien "varuhuset" som gick på svt? Det var en karaktär där som dog. Någon vecka efter att det avsnittet när han dog visats så var skådisen med i "Godmorgon Sverige". Jag fick syn på honom i tv-rutan och utbrast:
    - Men! Var inte han död!?!
  • Tullta­n
    Äldre 12 Oct 22:38
    #14

    Supersanna: Det kan man kalla ett anatomist tänkande. Haha!

  • Tullta­n
    Äldre 12 Oct 22:51
    #24

    Jag trodde att man kunde stanna mig i växten oxh låta lillebror växa förbi mig. Önskade mig en storebror.

    Det blev ju faktiskt senare sant när jag tänker efter. Han har vuxit förbi mig, för länge sedan.
    Men, min lillebror kommer han ju alltid vara för det.

  • Tullta­n
    Äldre 12 Oct 22:53
    #25

    NeA 84 skrev 2007-10-12 22:49:27 följande:


    kom på en sak. nått jag funderade mycket på....att vi var dockor som jättar lekte med. att det var jättar som styrde allt som hände. att gud var en jätte. en period var jag livrädd för att dom skulle trampa sönder allt.
    Det funderade jag också mycket på! Och det har faktist följt med mig fram till nu...fast i en annan version.
    Att jorden och mänskligheten bara är ett expriment utfört av utomjordingar som kommit mycket längre än oss i sin utvecklig. *Ryser*
  • Tullta­n
    Äldre 12 Oct 23:09
    #32

    NeA 84 skrev 2007-10-12 22:56:01 följande:


    asså vad lika vi tänker. har tänkt de med. kan typ se framför mig, hela världen i en glaskupa och man blir uttittad med lupp
    Hemska tanke

    Jag trodde att jättarna lekte med bilarna. Alltså, höll i dem och typ körde med dem på en lekmatta...som vi barn gjorde.
  • Tullta­n
    Äldre 12 Oct 23:11
    #34

    aJag sjöng att Staffan stalledräng, han tappa sina fåglar fem!


    Hera78 skrev 2007-10-12 23:07:36 följande:
    När jag var i 5-6årsåldern kom jag hem till mamma efter att ha varit hos min dagmamma. Stolt berättade jag att vi hade lärt oss en ny sång... "Mina trådar" hette den. Mamma hade såklart ingen aning om vad det var för sång jag hade lärt mig så hon fick helt enkelt fråga min dagmamma. Låten som jag döpt till "Mina trådar" var i själva verket den mycket kända julsången "Midnatt råder" Så det kan bli
  • Tullta­n
    Äldre 12 Oct 23:17
    #37

    Haha!


    filippas skrev 2007-10-12 23:12:28 följande:
    jag sjöng:staffan var en stalle dräng, han vattna sina TVÅLAR fem!!!
  • Tullta­n
    Äldre 12 Oct 23:17
    #38

    Patrikia...hehe! Det var kul!

  • Tullta­n
    Äldre 12 Oct 23:32
    #44

    Nej, gott folk. Nu ska jag sova. Godnatt! OCh tack för i kväll.

Svar på tråden När jag var liten trodde jag...