• Bonanza

Dexofen/Citodon - hur ofta vågar ni ta?

Är det inte lite dumt att ha ont i onödan, när det faktiskt är helt ok att äta dexofen/citodon under graviditeten?!

Tiramisú Con Amore skrev 2007-10-13 19:51:21 följande:
    örstår vad du menar själv skulle jag aldrig kunna tänka mig att det ens kan vara bra för barnet, även om man har ont. Som sagt jag har migrän och jag skulle aldrig ens ta en tablett av de medicinerna oavsett om någon sagt att det ska vara okej. Vill knappt ta vanlig Alvedon och därför brukar jag inte ens ta det när jag får migrän.
    Som svar på TS: jag åt 1-2 tabletter citodon om dagen de sista tio veckorna. Oftast 1,men vissa dagar 2. Ungen föddes och var självklart perfekt!
    Underbara älskade...
  • Bonanza
    Tiramisú Con Amore skrev 2007-10-13 19:57:39 följande:
    Man gör ju så klart som man vill men TS verkar lite osäker i alla fall i detta läge. Har själv tagit Citodon efter min halsoperation och jag vet hur man mår av dem också, de är alldeles för starka. Tänker bara på bebisen i magen men alla gör vi våra val.
    Man måste klara av att existera också, trots smärtan. Jag mådde inte alls märkligt av citodon, det bara lättade smärtan en bråkdel. Någon som inte alls förstår TS smärta tycker jag faktiskt inte att hon ska lyssna på, däremot på alla de som ätit dessa läkemedel med bra utgång, eftersom det inte är farligt.

TS - jag glömde skriva att jag fick dexofen den här gången, men behövde knappt ta några alls. Men de fick jag ta fram tills två veckor innan förlossningen, och så skulle jag följa reglerna på bipackssedeln helt enkelt.
    Underbara älskade...
Svar på tråden Dexofen/Citodon - hur ofta vågar ni ta?