Inlägg från: Tiramisú Con Amore |Visa alla inlägg
  • Tiramisú Con Amore

Dexofen/Citodon - hur ofta vågar ni ta?

Har hört att det inte alls är lämpligt att ta sånt när man är gravid, hur vågar ni att göra det ens?

ღ ♥ ღ Vi väntar en POJKE med BF 5/1-08 ღ ♥ ღ
  • Tiramisú Con Amore
    ThereseK skrev 2007-10-13 19:47:21 följande:
    Det var min bm som sa att jag kunde ta dexofen, sen kikade en sjuksköterskä också upp så att det var ok, + läkaren som skrev ut sa att det va ok, o på apotleket kikade dem också upp..Men klart man e orolig för å ta, men jag kan knappt gå för jag har sån värk, o har ont så jag behöver nå som hjälper lite..Men jag skulle inte sitta o knapra mer än va man behöver o jag hoppas väl att ingen medvetet skulle ta någe som skulle kunna skada den lill*..
    Förstår vad du menar själv skulle jag aldrig kunna tänka mig att det ens kan vara bra för barnet, även om man har ont. Som sagt jag har migrän och jag skulle aldrig ens ta en tablett av de medicinerna oavsett om någon sagt att det ska vara okej. Vill knappt ta vanlig Alvedon och därför brukar jag inte ens ta det när jag får migrän.
  • Tiramisú Con Amore
    Bonanza skrev 2007-10-13 19:54:27 följande:
    Är det inte lite dumt att ha ont i onödan, när det faktiskt är helt ok att äta dexofen/citodon under graviditeten?! Som svar på TS: jag åt 1-2 tabletter citodon om dagen de sista tio veckorna. Oftast 1,men vissa dagar 2. Ungen föddes och var självklart perfekt!
    Man gör ju så klart som man vill men TS verkar lite osäker i alla fall i detta läge. Har själv tagit Citodon efter min halsoperation och jag vet hur man mår av dem också, de är alldeles för starka. Tänker bara på bebisen i magen men alla gör vi våra val.
  • Tiramisú Con Amore
    Modesty B skrev 2007-10-13 19:58:15 följande:
    Men du vet att om du tex får feber så är det bättre för barnet i magen att du tar febernedsättande, än att temperaturen blir för hög inne i kroppen?
    Jaaa det kan jag verkligen tänka mig att det är
  • Tiramisú Con Amore
    Bonanza skrev 2007-10-13 20:00:41 följande:
    Man måste klara av att existera också, trots smärtan. Jag mådde inte alls märkligt av citodon, det bara lättade smärtan en bråkdel. Någon som inte alls förstår TS smärta tycker jag faktiskt inte att hon ska lyssna på, däremot på alla de som ätit dessa läkemedel med bra utgång, eftersom det inte är farligt.TS - jag glömde skriva att jag fick dexofen den här gången, men behövde knappt ta några alls. Men de fick jag ta fram tills två veckor innan förlossningen, och så skulle jag följa reglerna på bipackssedeln helt enkelt.
    Som sagt alla gör vi våra egna val, och tur är väl det
Svar på tråden Dexofen/Citodon - hur ofta vågar ni ta?