• Anonym

Dålig andedräkt/ner i vikt

då jag inte mår så bra nu så äter jag inte heller mkt känns skönt att gå ner i vikt och få kontoll på det då inget annat går min väg men....jag jobbar inom butik och känner hela tiden vilken urusel andedräkt jag har. Tuggar tuggumi mest hela tiden men även där finns det ju kcal så jag vill inte göra det.
    Hur gör ni andra???

• Svar på tråden Dålig andedräkt/ner i vikt
  • Anonym

Du kan väl inte påstå att det är för mycket kalorier i tuggummi så att du inte kan tugga dem???

• Anonym

Du kan lugnt tugga tuggummi, du kommer absolut inte gå upp i vikt utav det. Annars kan du alltid testa lite munsklöj, kanske SB12 eller något sådant.

• Anonym

får väl testa sb12...undrar om det är så bra som de säger på tvn??
    Nej jag förstår oxå att det är ytterst lite i tuggummi men ändå...

• Anonym

Jag tror att det fungerar superbra, har iaf hört det av dom som använder det, men fortsätt du oxå att tugga tuggummi, det lär abslout inte hända något med vikten

• Anonym

Du äter förmodligen alldeles för lite och då får man en vedervärdig andedräkt eftersom man rubbar balansen i kroppen. Om man bantar på ett hälsosamt sätt slipper man det.

(Med 7 års anorexi i bagaget kan jag det där)

• Anonym

Jo jag vet att jag äter på tok för lite...kanske 200 kcal/dag just nu men just nu känns det jätte bra. Har inte tänkt att bli sjuk el likn utan bara få en enda sak i livet som jag kan kontrollera själv...(och på kuppen gå ner i vikt och få bort de överflödiga kg som jag lagt på mig)
    är ju 179cm lång och vägde nästan 80kg när det var som värst...nu 2 månader snare så har jag lyckats gå ner till 71...men 63 är mitt mål

• Anonym

Anonym (kolisar) skrev 2007-10-13 13:58:45 följande:

Äter lite kolhydrater så man kommer ur ketosen, då slutar man lukta illa också.
    Men bara kolhydrater vet jag int eom jag vill äta....
    zink tabletter har jag hört om...kanske ska skaffa det
  • Anonym

För det första, 179 cm och 80 kg är inte mycket övervikt!!

Och du kommer att bli sjuk om du äter 200 kcal/dag, helt klart.
    Om du har en inställning som gör att du mår dåligt över att du tuggar tuggummi, och är rädd för det, så tycker jag att du ska ta tag i din inställning till mat istället för din vikt/andedräkt.

Hoppas du kommer på bättre tankar och mår bra snart!
    Lycka till!

• Anonym

Att börja med ett sådant "bantningssätt" är på tok fel, ofta leder det till att man inte kan sluta. Att tycka att det är ett sätt att ha kontroll är helt fel, kanske du i all välmen ska söka hjälp för att komma på rätt spår igen.

Det är syrorna i magen som ger dig dålig andedräkt.

• Anonym

Ja jag mår "bra" på det...jobbigt ibörjan men nu har man vant sig och då är det inga problem alls.

Jaja nu var inte det det som var problemet utan andedräkten....

• Anonym

Men hur "bra" tror du din kropp mår??
    Du kommer ju att förstöra din ämnesomsättning för LÅNG tid framöver om du fortsätter med svältkuren. Du hamnar i "jo-jo bantar" träsket i stället för att hitta ett vettigt sätt att gå ner och sedan kunna hålla vikten.

• Anonym

Tycker inte att det finns nån anledning att tipsa om din andredräkt när du är så oaktsam om resten av kroppen!

Önskar dig lycka till med att få ordning på din vikt, men då på ett bra och skonsamt sätt.

• Anonym

har inga problem att hålla igång mig själv på så få kcal, rör mig INGET på jobbet och tar bilen när jag ska ngnstans...sen är det ju inte hållbart i längden det förstår jag ju såklart (vad bör man äta?? 2000??)
    Jag kommer att äta så här eller kanske ska sträcka mig till max 800kcal/dag en längre tid men inte mer.

Men det var ändå inte det som var frågan...

• Anonym

Men svaret står kvar, så länge du äter så lite kommer kroppen att avge ketongaser och de luktar VÄLDIGT illa, finns inga genvägar att få bort dem mer än att äta tillräckligt mycket.

Svar på tråden Dålig andedräkt/ner i vikt