Recept på god, enkel pasta?
Imorgon ska jag laga pasta-middag av nåt slag, men jag är så trött på de gamla vanliga varianterna jag brukar göra. Så, snälla ge mig idéer på goda, enkla pastarecept! Har fina champinjoner hemma, så gärna nåt med det.
Imorgon ska jag laga pasta-middag av nåt slag, men jag är så trött på de gamla vanliga varianterna jag brukar göra. Så, snälla ge mig idéer på goda, enkla pastarecept! Har fina champinjoner hemma, så gärna nåt med det.
kanonsida:
ww.tasteline.se
CloudBerry; Yack! Ska kika in där och kolla!
Tack! menade jag ju!
Visserligen inte med champinjoner (men det går säkert att ha i också), men så himla gott! www.ica.se/FrontServlet&state=recept&receptid=549117
strimla sjömansbiff bryna tillsammans med lite vitlök 5dl grädde och lite champinjoner i krydda med en buljong och soya efter smak serveras med färsk pasta tar ca 10 minuter att lag och är MUMS
Creme fraiche är en oslagbar bas när det gäller pastasås! Finns ju tom kryddad! Bara att blanda i korv, skinka, kassler eller vad man nu har och fräscha goda grönsaker. Servera bredvid pastan eller blanda ihopp allt.
creme fraiche med Franska örter, eller naturell och krydda själv med franska örter
kassler eller rökt skinka alt. knaperstekt bacon
lök
svamp
fräs kött, svamp och lök.
Häll över creme fraichen och låt koka upp
Servera med bandspagetti eller annan valfri pasta och en sallad till
Tack Pumpkin och Smurfisar! Sjömansbiff-varianten lät supergod!
Spenat med vitlök och "cremebonjour" (eller liknande) vitlöksost, championer o lök.
Fräs ihop löken med championerna o blanda resten. JÄVLIGT god pasta sås.