• CarlaD

Hur många moment genomförde ni på er uppkörning?

Ni som inte har kvar ert förarprovsprotokoll eller har väldigt gott minne får uppskatta. Blev ni bedömda på bara en sak, eller många?

Själv innehöll mitt prov 12 stycken moment, bl.a. gatukorsning, vänstersväng, start i lutning och körning på smal och krokig väg.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-13 23:43:11:
    Förtydligande: Klart att det inte är skilda moment, det är ju en körning. Men han för ju protokoll över vilka moment som ingick. Det är det jag frågar efter.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många moment genomförde ni på er uppkörning?
  • Bonanza

Jag fick göra allt!

Starta i backe, backa runt hörn, tokbromsa för fiktivkatt, parkera krångligt (ej fickparkering dock), köra på landsväg, köra i stan, köra i rondell, köra i korsningar, köra på motorväg osv osv osv.

Underbara älskade...
  • Miiiaaa

Jag hade "tur"

Natten före min uppkörningsdag, hade tid kl.7.30, så kom det nästan en meter snö!!!

Ingenting var uppplogat och det satt sommardäck på uppkörningsbilen. Så vi kunde bara åka fram och tillbaka på en stor väg. Vi åkte igen om ett samhälle, men det fanns inte en enda upplogad parkering eller smågata att köra på.

• CarlaD
    Miiiaaa skrev 2007-10-13 15:19:40 följande:
    Jag hade "tur"Natten före min uppkörningsdag, hade tid kl.7.30, så kom det nästan en meter snö!!!Ingenting var uppplogat och det satt sommardäck på uppkörningsbilen. Så vi kunde bara åka fram och tillbaka på en stor väg. Vi åkte igen om ett samhälle, men det fanns inte en enda upplogad parkering eller smågata att köra på.
    Gud vilken tur?? Fast tänk om du verkligen var skitkass på att köra, och ändå blev godkänd.
    Bonanza skrev 2007-10-13 15:16:05 följande:
    Jag fick göra allt!Starta i backe, backa runt hörn, tokbromsa för fiktivkatt, parkera krångligt (ej fickparkering dock), köra på landsväg, köra i stan, köra i rondell, köra i korsningar, köra på motorväg osv osv osv.
    Oj, hann du med allt på den drygt 35 minuter som körningen oftast tar?
    Även Körning i mörker och halt väglag?
  • Birgitta2

Körde i rondell, två raksträckor samt två korsningar i Solna Centrum. Tog totalt 15 minuter. Men det är 25 år sen.

• BimBim o Knorrans Mamma

Fick göra det mesta alla tre gångerna. Både för B C och CE kortet.

(¯`°?.¸ ♥ BimBim ♥ ¸.?°´¯)
  • Fnutten

Första gången, då jag kuggade, fick jag genomföra åtta moment.

Andra uppkörningen, klarade, fick jag göra sju moment.

Både gångerna körde jag i Södertälje och kontrollanterna berättade från början att utav va 30 moment skulle jag genomföra ca 7-8 moment.

• Miiiaaa

Nejdå, körläraren sa att han såg att jag kunde köra, att jag hade känsla för det. Annars hade jag fått en ny tid bara.

• LAMadde

Jag kommer inte ihåg hur många.. kanske 30-40 nånting? Kommer ihåg att man fick missa 10. Tex. Man ska kolla dödavinkeln 7ggr eller stanna vid stop-skylt 5ggr. Körde upp i USA, 100ggr enklare än i sverige. Pluggade som en tok för mitt teoriprov i sverige och missa med 1poäng.. efter det gav jag upp. haha. Men här i usa måste man verkligen ha körkort och bil, går inte att ta sig nånstans utan det.. pluggade inte spec. till provet och klarade det på 1a försöket. Först när man klarat teoriprovet får man övningsköra.. så jag övningskörde 2v med killen min och körde sedan upp.. trode inte ja skulle klara de.. men de gick

• Fluffguf
    Jennie med ie skrev 2007-10-13 16:09:02 följande:
    Ingen aning, jag upplevde det ö h t inte som några separata moment... Jag fick göra en inre säkerhetskontroll, fick köra både i stad och på landsväg, fick visa att jag kunde hantera bilen när jag backade och lite sånt. Allt flöt liksom ihop...
    Jag upplevde det inte heller som olika moment, det enda som jag kände var separata grejer var säkerhetskontrollen och att jag fick backa runt ett hörn. Annars körde jag liksom bara runt, men tänkte ju inte på allt det som de ser som olika delar, typ om det var vissa sorters korsningar och så, jag bara körde
  • Bonanza

Vi körde runt i en timme. Jag fick kör-hitler i min stad. Och nej, självklart inte ALLT, men dimkörning blev det i alla fall.

CarlaD skrev 2007-10-13 15:21:47 följande:
    Oj, hann du med allt på den drygt 35 minuter som körningen oftast tar?Även Körning i mörker och halt väglag?
    Underbara älskade...
  • Jennie med ie
    Fluffguf skrev 2007-10-13 18:09:31 följande:
    Jag upplevde det inte heller som olika moment, det enda som jag kände var separata grejer var säkerhetskontrollen och att jag fick backa runt ett hörn. Annars körde jag liksom bara runt, men tänkte ju inte på allt det som de ser som olika delar, typ om det var vissa sorters korsningar och så, jag bara körde
    Jag med. Men inspektören eller vad det nu heter kryssade och hade sig
  • CarlaD

Men! Klart att det inte är skilda moment, det är ju en körning. Men han för ju protokoll över vilka moment som ingick. Det är det jag frågar efter.

• lightswillguideyouhome

har sparat mitt. sitter med det framför mig nu.
    Det är tre år sen den 8e november.
    fick göra 12 moment.
    Säkerhetskontroll, Parkering, Backing, Övergångsställe, Körfältsbyte, Gatukorsning, Cikulationsplats, Infart och körning på bred väg, högersväng, påfart avfart och körning på motorväg, järnvägskorsning och körning mot mål.

• CarlaD
    Jennie med ie skrev 2007-10-13 23:52:08 följande:
    Och jag vet som sagt inte eftersom jag inte kollade i protokollet och inte räknade ett, två, tre osv för varje bock eller kryss han satte
    jag fick mitt i handen efteråt jag
  • annca

Det var så länge sedan så det minns jag inte (17 år sedan)

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
Svar på tråden Hur många moment genomförde ni på er uppkörning?