Behöver råd om parterapi!
Jag tror nog att ni behöver en bättre kommunikation, så kolla detta med terapeuter. St Lukas stiftelsen brukar kunna vara bra.
Det går inte att ta för givet att den andre ska förstå vad man menar om man inte säger något. Som i exemplet med er myskväll, där du piffat upp dig och antar/tror att din sambo ska göra samma, och vidare anta/tor att ni till natten ska ha det skönt.
Visst, sexet kan jag hålla med om eftersom det trots allt finns talesätt till det klassiska svenska lördagssexet. Ofta brukar det vara det vanliga att mannen klagar över att det bara blir lördagssex
Men i alla förhållanden går sexet upp och ner.
Men det var detta med anta och tro som jag ville komma till. Om man inte själv säger vad man vill ha, så blir det sällan så. Jag menar inte att du skulle ha sagt, "på lördag när vi ska äta och dricka gott så vill jag att du klär upp dig för min skull och att vi sedan älskar hela natten", eftersom ni har det lite knaggligt redan nu, så hade det nog inte varit en bra öppningsreplik. Men killar är inga tankeläsare.
På TV häromdagen (minns inte vilket program) var det en terapeut som pratade om konsten att hålla ihop förhållanden, med alla krav som är idag och stressen som rullar runt i tillvaron. Hon menade att man direkt i almanackan skulle skriva upp sin gemensamma tid. Att man tom kunde boka in dagar, kvällar för sex. Eftersom det var viktigt att man behöll den fysiska attraktionen för varandra, att den var minst lika viktig att arbeta på som allt annat i förhållandet.
Jag tror att ni behöver reda ut vad ni vill ha ut av ert förhållande. Vilka förväntningar har han på dig, vilka har du på honom. Går dessa att förena. Göra det tillsammans med en terapeut kan vara bra, så det inte blir pajkastning och anklagelser.
Lycka Till