Kan en 7-åring byta om i damernas omklädningsrum?
Nästa helg ska jag och barnen åka till ett stort äventyrsbad ganska långt hemifrån. Vi har varit där tidigare någon enstaka gång, kanske en gång per år eller så.
Vi har 2 killar och 7-åringen brukar duscha och byta om med pappa inne i herrarnas omklädningsrum och 4-åringen brukar duscha med mig inne på damernas. Nu ska jag åka själv med barnen då maken jobbar nästa helg.
7-åringen tycker att det är pinsamt att byta om med tjejerna och vill helst duscha själv inne på herrarnas. Är jag larvig som oroar mig för hur han ska klara det på egen hand? Ser ofta det värsta framför mig - han hittar inte, han halkar i duschen, han blir lessen, han blir kidnappad, han träffar en pedofil typ... Eller är han fortfarande tillräckligt liten för att följa med mig och lillebror in på damernas? Han är ganska liten och de flesta tror att han är ett par år yngre än vad han egentligen är.
Hur gör ni med era halvstora killar? Kan man lugnt släppa iväg honom själv? Han är ganska klok och förståndig för sin ålder kan tilläggas.