Inlägg från: vadskajaghetadå |Visa alla inlägg
  • vadskajaghetadå
    fru kost skrev 2007-10-14 13:06:05 följande:
    NEJ! Ska jag låna pengar så ska det vara för ngt väldigt VIKTIGT som bostad eller dyl. Absolut inte för att kunna ha en stor fest... Helkorkat!
    tycker jag med.
  • vadskajaghetadå
    Lisa1976 skrev 2007-10-14 14:47:42 följande:
    Självklart ska man låna om man behöver. Ekonomin ska inte sätta käppar i hjulet för livets viktigaste och roligaste dag!!Dyrt behöver det inte bli, och det är inte speciellt dyrt att låna i dag. Men spara ihop så mycket ni kan om ni har möjlighet. Ska man inte kunna gifta sig bara för att man inte får ekonomin att gå ihop?
    jo det kan man verkligen, altså gifta sig fast ekonomin inte går ihop.

alla är olika, jag har aldrig drömt om ett princessbröllop så visstn jag vet inte hur viktigt det KAN vara för vissa, men jag gifter mig av kärlek och giftemålets skull, inte för festen och vänners/släktens skull, altså skulle jag aldrig drömma om ens att aldrig gifta mig om jag ville det bara för att jag kanske inte hade råd.
  • vadskajaghetadå

om man gör som dom med slottet eller bjuder folk utomlands då får man ju en fin upplevelse med.

det skulle jag kunna lägga pengar på, dock aldrig låna.

men att "bara" bjuda på fin middag, ha fin dyr klänning, åka fin flott bil/häst etc, sånt skulle jag aldrig lägga pengar på om jag inte hade råd.

visst, en upplevelse det med, att få vara med på ett bröllop med skoj och god mat..men inte samma sak som att resa bort.

• vadskajaghetadå
    Lisa1976 skrev 2007-10-14 14:56:06 följande:
    Ska man behöva anpassa bröllopet efter plånboken? Det är ju smartast så klart men ekonomin ska inte hindra någon att få ett prinsessbröllop om man vill ha det.
    men  aldrig..tänk om man skulle behöva betala av lånet om man skiljs sen?

jag är emot lån öht iofs..om man inte pratar om bolån..så att låna till ett bröllop, nej då skulle jag anpassa det efter ekonomin, som sagt, jag gifter mig av kärlek inte allt annat, men allt annat är en kul grej och ett plus, men aldrig värt ett låpn med massa ränta usch...
  • vadskajaghetadå
    sara sofia skrev 2007-10-14 23:34:05 följande:
    Om det bara tar ett halvår att betala bort ett lån på 50 000 kr, då behöver man väl inte ta lån?!?! Då kan man ju lika gärna spara i ett halvår...?
    haha ja precis
  • vadskajaghetadå
    Beckiz86 skrev 2007-10-15 02:28:03 följande:
    Javisst! jag skulle absolut kunna ta lan till ett brollop jag och min framtida man vill ha. Vi ska ju dela ett liv ihop, sa varfor inte ett lan ,)
    så har många andra också tänkt, men inte alltid det håller.
Svar på tråden Ta lån för bröllop?