• Anonym

    Ficka i halsen, någon mer som upplevt detta?

    Jag tycks ha en "ficka", ett veck, på vänster sida i halsen där små matrester fastnar. Jag känner sedan att dessa sitter där och skaver. Ibland när jag dricker mycket vatten fort försvinner de ner, och andra gånger måste jag peta i halsen och harkla mig för att det ska komma ut. När jag väl känner att det skaver så står jag inte ut utan måste få bort eländet. Jag har länge trott att det är inbillning alltihop, men nu har jag flera gånger sett matresterna, så nu vet jag att det inte är inbillning.

    Känns så äckligt. Är det någon annan som känner igen det här? Kan man göra något åt det?

  • Svar på tråden Ficka i halsen, någon mer som upplevt detta?
  • Ch Belair

    Matrester kan också fastna i fickorna. Så det är mycket möjligt det är mat.

  • Anonym
    Anonym skrev 2007-10-14 21:43:06 följande:
    har haft samma sak, det är infektioner i kroppen... det kommer och går i perioder... blir värre om man dricker mjölk
    Nej, det är matrester. Det är inte var.
  • Anonym
    Anonym (hmm) skrev 2007-10-14 21:38:29 följande:
    gå till läkaren, speciellt om det bara uppkommit under en tid....viktigt att du vänder dej till vårdcentralen då
    Ja, jag får nog göra det. Har haft sväljproblem den senaste tiden också, vilket kan vara relaterat till detta. Känns som om maten fastnar halvvägs om jag inte har något att dricka till ibland. Vet dock inte hur jag ska kunna förklara det.
  • Anonym (hmm)

    berätta bara, dom kommer säkert kolla upp ordentligt vad det är!

  • hus busen

    Jag såg nåt på tv som handlade om det problemet.... kommer tyvär inte ihåg va de heter men de va någon "missbildning" som dom opererar bort.... hoppas du får hjälp från din läkare.

  • Anonym (hmm)

    det kan vara olika saker så gå till vårdcentralen!

  • Anonym
    hus busen skrev 2007-10-14 21:55:57 följande:
    Jag såg nåt på tv som handlade om det problemet.... kommer tyvär inte ihåg va de heter men de va någon "missbildning" som dom opererar bort.... hoppas du får hjälp från din läkare.
    Ja, det hoppas jag också.
    Det har aldrig varit ett problem förut, eller så har jag inte reflekterat över det. Men nu är det nästan varje kväll jag känner av det och så sväljproblemen som dök upp ur tomma intet för någon månad sedan. Trist att känna som om man ska kvävas varje gång man äter mat.
  • Anonym (hmm)

    har du varit hos läkaren????

    ring och boka en tid snart annars!

  • Anonym
    Anonym (hmm) skrev 2007-10-15 12:51:38 följande:
    har du varit hos läkaren????ring och boka en tid snart annars!
    Nej, jag har inte varit där än. Har inte ringt heller. Ska vänta med att ringa till imorgon. Är ledig resten av veckan sen, så det passar bättre då.
  • Anonym (jagme)

    jag har en ficka i min hals där matrester fastnar sen åker dem helt plötsligt bort o hamnar då ofta i luftstrupen till följd av en väldigt hosta o andnöd....maten fastnar ofta när jag äter o d känns jätteotäckt precis som att man håller på att kvävas....
    fick rådet att dricka kolsyrat vatten eller läsk samt när jag sväljer säga iiii tyst för mig själv...ja d låter fånigt men så sa läkaren....fick även göra röntgen av strupen där dem såg fickan....har ofta problem med att svälja men har lärt mig att leva med d

  • Anonym
    Anonym (jagme) skrev 2007-10-15 15:53:21 följande:
    jag har en ficka i min hals där matrester fastnar sen åker dem helt plötsligt bort o hamnar då ofta i luftstrupen till följd av en väldigt hosta o andnöd....maten fastnar ofta när jag äter o d känns jätteotäckt precis som att man håller på att kvävas....fick rådet att dricka kolsyrat vatten eller läsk samt när jag sväljer säga iiii tyst för mig själv...ja d låter fånigt men så sa läkaren....fick även göra röntgen av strupen där dem såg fickan....har ofta problem med att svälja men har lärt mig att leva med d
    Ja, jag måste alltid ha något att dricka när jag äter eftersom det annars fastnar halvvägs ner och jag får varken luft eller kan fortsätta svälja förrän jag dricker lite. Då glider det ner.
    Vågar ju knappt äta med andra i närheten när det är så. Rädd att jag måste spotta ut maten helt plötsligt.
  • Anonym (jagme)

    jag vet precis hur d känns men prova kolsyrad dryck för d skulle tydligen reta i halsen så att den skulle jobba mer eller nå sånt var d...länge sedan jag sökte för d nu över fem år sedan o jag har så fortfarande.....

  • Anonym
    Anonym (jagme) skrev 2007-10-15 16:03:35 följande:
    jag vet precis hur d känns men prova kolsyrad dryck för d skulle tydligen reta i halsen så att den skulle jobba mer eller nå sånt var d...länge sedan jag sökte för d nu över fem år sedan o jag har så fortfarande.....
    Ska testa det. Tack.
  • Anonym (hmm)

    varit hos läkarn ida????va sa han?tog dom prover på fickan

Svar på tråden Ficka i halsen, någon mer som upplevt detta?