• Madicken och Lisabeth

Ska bjuda på panna cotta. Hur lång tid innan den skall ätas...

Skall bjuda på panna cotta till dopkaffet. Hur lång tid innan den skall ätas vågar jag stjälpa upp panna cottan på assietterna och ställa i rumstemperatur? Kan den smälta eller bli dålig? (Jag gör den i små flourtantmuggar så att det blir portionsstorlekar på den.)

• Svar på tråden Ska bjuda på panna cotta. Hur lång tid innan den skall ätas...
  • Kallemero79

panna cottan smälter inte, men den innehåller ju mjölkprodukter så jag hade nog behållt den i kyla så länge som möjligt!! Då är den ju dessutom som godast...

• Snusse

Hej!
    Hade jag varit du hade jag köpt typ vinglass i plast (helst riktiga glas så klart) och låtit pannacottan vara kvar i glaset. Dekorera med någon frukt och kanske ett hjärta av choklad!( smält blockchoklad och häll chokladen som hjärtan på bakplåtspapper,) Det blir jättefint och du slipper kladdet med pannacottan!
    Den skall vara i kylen så länge som möjligt.

• Mickaann

Håller med servera i Vinglas eller champagneglas! Jag brukar servera i Martiniglas blir urtjusigt! Ha dem i kylskåpet eller kall i alla fall. Lätt att ta fram till servering!!

Lite lättare kanske än att stå och stjälpa upp innan..

Svar på tråden Ska bjuda på panna cotta. Hur lång tid innan den skall ätas...