Inlägg från: Lequisha |Visa alla inlägg
  • Lequisha

Ni borde skämmas!

Jag har bott i Portugal i 2 år snart.
    Blev gravidsjukskriven i april och är nu mammaledig. Lever alltså på portugisiska skattebetalares pengar. Inte kan jag språket heller eftersom vi mest umgås med andra svenskar. Fy mig vilken dålig och hemsk invandrare jag är som bara kostar pengar.
    Egentligen svenskar kanske oxå borde stanna kvar i Sverige? Låsa gränserna? Vad sägs om det.

• Lequisha
    smurfisar skrev 2007-10-15 09:01:00 följande:
    Ja det är inte lätt att hjälpa NÅGON människa som inte vill ha hjälp. Men jag ahr ju svårt att vi tro att vi skulle kunna flytta till något Arabland ch bygga upp en tex misionskyrka. Tror jag skulel bli stenad till döds m jag gjorde det. Om man åker dit får man anpassa sig efter deras reglar. har hört om kvinnor som blivit fängslade pågrund av att de inte bä slöja. Varför ska jag itne få vara mig själv om jag åker dit men de ska få komma hit och stura och ställa och plocka bort nattionaldage, julspel, kyrkoavslutningar mm mm.jag är inte rasist nazist. Men JA jag har åsikter Vist det finns bra innvandrare och dåliga det finns bra "svennar" och det finns dåliga. Men vilken grupp hör/ser man mest av
    Men snälla du. Vad har araber med saken att göra? Finns många araber som är kristna. Jösses.
    Men menar du Muslimska länder så jo, det finns kyrkor ( svenska kyrkan tom ) i de allra flesta. Tom i Saudi som är helt muslimskt.
    Själv har jag varit i flera "arabländer" och badat i bikini, druckit sprit osv.

Dessutom är det inte invandrarna som krävt att avslutningar inte ska hållas i kyrkan eller att julspelen inte ska ingå i skolan. Om du läser på lite så vet du varför och slipper sitta här och skriva totalt felaktiga saker
  • Lequisha
    Kryxan skrev 2007-10-15 09:18:01 följande:
    Jag har oxå varit i många arabiska länder.Och 98 % är muslimer.Man får ta seden dit man kommer.I arabländer måste kvinnor dölja sig, även svenska kvinnor om vi vill ha iaf lite respekt.DÅ ska väl samma sak gälla här?Ingen slöja.Vi akn inet betee oss som vi är vana vid i ett arab land, och det får man acceptera. Hur kommer det sig att dom inte kan det?Aceptera att vi itne bär sjölja här?Att vi inte har moskeer och att vi inte slår våra kvinnor?Bortr med religionsfriheten och sluta ge bort medborgarskap som om det va godis!
    Nej vi måste inte dölja oss. I några få länder krävs det ja, men i de flesta räcker det med att du döljer dig i moskén.
    Vem har krävt att du ska ha slöja i Sverige?
    Vi har moskér, likaväl som kyrkor och synagogor eftersom vi har religionsfrihet i Sverige.
    Känner tyvärr även alltför många kvinnor som blivit/blir slagna av sina svenska män.

Men du vill alltså ta bort religionsfriheten?? Du vill tvinga andra att följa din tro för att du tror något?
    Du vill inte tillåta judar, muslimer eller vad det nu kan vara i Sverige alls då om jag förstår saken rätt?
  • Lequisha
    Kryxan skrev 2007-10-15 09:31:33 följande:
    Jag skrev väl inte att någon kräver att någon ska ha slöja i sverige?Jag skrev att man får ta seden dit man kommer.I arabländer bör en kvinna skyla sig. Så åker man till ett muslimsk land tycker jag att man ska täcka sig för att visa respekt åt deras kultur. (Man får förövrigt ingen respekt annars heller)Men när invandrare kommer hot får även dom ta seden dit man kommer.I sverige bär vi inte slöja.I sverige är det ifint att ha huvudbonad på arbete eller i skolan mm. Det gälelr även burka och slöja.Det finns jobb som har regler gällande klädsel, det gäller även slöja. Ändå kan en invandrare anmäla en arbetsgivare idag som inte anställer henne för att hon har slöja.jag tycker man får tro på vad man vill.Men i sverige är vi protsestanter.Om man vill tro på Allah är dethelt okay med mig.men vi ska inte ha någon moske i sverige.Idag har vi problem pga religionsfriheten.Vi kan inte neka någon att bära slöja på tex pass eller id kort.Vi kan inte utan att få problem neka någon med slöja ett jobb, just för att vi har religionsfrihet i sverige.Vi kan inte neka en muslimsk kvinna att få en annan läkare än den hon tilldelas.. om man skulle råka vara man, för vi har religionsfrihet i sverige.Sen får väl alla tro på vad dom vill. Men den officiella religionen i sverige är kristemdomen.Så länge vi har rekligionsfrihet ger vi invandrare en massa rättigheter, helt i onödan, och ibland rättigheter som helt strider mot vår egna tro - etiska och relijösa.
    Jag har även bott i Egypten. Skulle jag då ha varit tvungen att bli muslim då eller? Jag förstår inte riktigt ditt tankesätt.

I Sverige kan man anmäla om man blir diskriminerad på ett arbete pga hudfärg, sexuella preferenser, religion osv.
    Så då skulle det väl bara vara enklare och sätta reglerna att i Sverige är vi vita, heterosexuella OCH protestanter. Så behöver man inte ha problem med fåniga anmälningar i onödan överhuvudtaget
  • Lequisha
    Kryxan skrev 2007-10-15 09:41:42 följande:
    Nationalsången hade du inget att säga om?Det handlar inte om att man inte kan gå i kyrkan annars, Det handlar om traditioner.Varför släpper sverige på sina traditioner för att det kan uppfattas som diskrinerande?DOm är i sverige nu. Det är VÅRA traditioner som gäller.Om det strider mot deras religion är inte det något VI kan ta hänsynt till.Eller hur?
    Fast du pratar om traditioner. Jag har aldrig firat skolavslutning i kyrkan.
    Du vill alltså tvinga på mig DINA traditioner?
    Eller ja, nu bor jag ju inte i Sverige men min son kanske kommer göra det.
  • Lequisha
    Kryxan skrev 2007-10-15 09:43:26 följande:
    Skrev jag att du va tvungen att bli muslim?Hur ofta gick du i kort skjol?Eller i en kort topp?
    Svar: Varje dag!
  • Lequisha
    Kryxan skrev 2007-10-15 09:50:54 följande:
    Så du visar ingen respekt?
    Jodå. Men troligen tror du att alla i alla "arabländer" går klädda i burka. Vilket är totalt fel.
  • Lequisha
    jannej skrev 2007-10-15 10:10:17 följande:
    Anser du att man skall införa tex sharialagar här i landet bara för att vara muslimer till lags, eller kvinnlig omskärelse, hedersmord osv?
    Nej, är det någon i den här tråden som påstått nåt liknande?
    Däremot ska vi tillåta religionsfrihet och yttrandefrihet inom den svenska lagens ramar. Det är väldigt stor skillnad på det och att införa sharialagarna
  • Lequisha
    Kryxan skrev 2007-10-15 10:14:33 följande:
    I burka nä. Det har jag aldrig sagt!Men slöja eller iaf väl påklädd.
    Och det är oxå totalt fel
Svar på tråden Ni borde skämmas!