Inlägg från: Kryxan |Visa alla inlägg
  • Kryxan

Ni borde skämmas!

Håller inte med.

I dom flesta länderna är det inte krig längre.

• Kryxan

Så alla ska flytta när det går illa för landet då?
    Du tror inte på att bygga upp sitt land igen eller?

Vi ska iaf inte behöva försörja människor som har ett eget land att leva i.

Bei Bei skrev 2007-10-15 08:42:09 följande:

Bullshit. Sedan går det kanske inte att leva i ett sönderbombat land när man inte har resurser för att bygga upp ett samhälle igen.
  • Kryxan

Jag har oxå varit i många arabiska länder.
    Och 98 % är muslimer.

Man får ta seden dit man kommer.
    I arabländer måste kvinnor dölja sig, även svenska kvinnor om vi vill ha iaf lite respekt.

DÅ ska väl samma sak gälla här?
    Ingen slöja.

Vi akn inet betee oss som vi är vana vid i ett arab land, och det får man acceptera.

Hur kommer det sig att dom inte kan det?
    Aceptera att vi itne bär sjölja här?
    Att vi inte har moskeer och att vi inte slår våra kvinnor?

Bortr med religionsfriheten och sluta ge bort medborgarskap som om det va godis!

Lequisha skrev 2007-10-15 09:13:08 följande:
    Men snälla du. Vad har araber med saken att göra? Finns många araber som är kristna. Jösses. Men menar du Muslimska länder så jo, det finns kyrkor ( svenska kyrkan tom ) i de allra flesta. Tom i Saudi som är helt muslimskt. Själv har jag varit i flera "arabländer" och badat i bikini, druckit sprit osv. Dessutom är det inte invandrarna som krävt att avslutningar inte ska hållas i kyrkan eller att julspelen inte ska ingå i skolan. Om du läser på lite så vet du varför och slipper sitta här och skriva totalt felaktiga saker
  • Kryxan

Jag skrev väl inte att någon kräver att någon ska ha slöja i sverige?

Jag skrev att man får ta seden dit man kommer.
    I arabländer bör en kvinna skyla sig. Så åker man till ett muslimsk land tycker jag att man ska täcka sig för att visa respekt åt deras kultur. (Man får förövrigt ingen respekt annars heller)

Men när invandrare kommer hot får även dom ta seden dit man kommer.
    I sverige bär vi inte slöja.
    I sverige är det ifint att ha huvudbonad på arbete eller i skolan mm. Det gälelr även burka och slöja.
    Det finns jobb som har regler gällande klädsel, det gäller även slöja. Ändå kan en invandrare anmäla en arbetsgivare idag som inte anställer henne för att hon har slöja.

jag tycker man får tro på vad man vill.
    Men i sverige är vi protsestanter.
    Om man vill tro på Allah är dethelt okay med mig.
    men vi ska inte ha någon moske i sverige.

Idag har vi problem pga religionsfriheten.
    Vi kan inte neka någon att bära slöja på tex pass eller id kort.
    Vi kan inte utan att få problem neka någon med slöja ett jobb, just för att vi har religionsfrihet i sverige.
    Vi kan inte neka en muslimsk kvinna att få en annan läkare än den hon tilldelas.. om man skulle råka vara man, för vi har religionsfrihet i sverige.

Sen får väl alla tro på vad dom vill. Men den officiella religionen i sverige är kristemdomen.

Så länge vi har rekligionsfrihet ger vi invandrare en massa rättigheter, helt i onödan, och ibland rättigheter som helt strider mot vår egna tro - etiska och relijösa.

Lequisha skrev 2007-10-15 09:22:31 följande:
    Nej vi måste inte dölja oss. I några få länder krävs det ja, men i de flesta räcker det med att du döljer dig i moskén. Vem har krävt att du ska ha slöja i Sverige? Vi har moskér, likaväl som kyrkor och synagogor eftersom vi har religionsfrihet i Sverige. Känner tyvärr även alltför många kvinnor som blivit/blir slagna av sina svenska män. Men du vill alltså ta bort religionsfriheten?? Du vill tvinga andra att följa din tro för att du tror något? Du vill inte tillåta judar, muslimer eller vad det nu kan vara i Sverige alls då om jag förstår saken rätt?
  • Kryxan

Vi har redan förbjudit nationalsången i skolan. Och slutat gå i kyrkan vid högtider.. eftersom inte alla kan medverka så ses det som diskreminirande.

STA skrev 2007-10-15 09:22:20 följande:
    Jag håller med ovanstående inägg (smurfisar) men jag måste bara få tillägga att vi svenskar är jävligt mesiga och framför allt vår regering som accepterar allt som tex muslimerna vill ha.Varför tillåts det att byggas moskeer i sverige? Hur kan vi ens överväga att ta bort nationalsången på skolavslutingar? Varför ska vissa inte ens behöva lära sig språket men ändå kräver en hemhjälp som talar deras eget språk?Det är klart att ingen är dummare än att dom utnyttnjar systemet och kan dom göra som dom vill  och få som dom har det hemma så är det klart att dom göra det..frågan är bara varför är vi så rädda att säga ifrån och trampa utlänningarna på tårna?
  • Kryxan

Varför finns det gränser?!

Eisa skrev 2007-10-15 09:25:27 följande:
    VARFÖR är det så viktigt att behålla nationalsången på skolavslutningar?VARFÖR får det inte byggas moskeer i Sverige?VARFÖR får inte nya människor bli svenska medborgare hur som helst?Jorden är väl till för alla!
  • Kryxan

Nationalsången hade du inget att säga om?

Det handlar inte om att man inte kan gå i kyrkan annars, Det handlar om traditioner.
    Varför släpper sverige på sina traditioner för att det kan uppfattas som diskrinerande?

DOm är i sverige nu. Det är VÅRA traditioner som gäller.
    Om det strider mot deras religion är inte det något VI kan ta hänsynt till.

Eller hur?

riot skrev 2007-10-15 09:34:25 följande:
    Slutat gå i kyrkan vid högtider....som i skolan menar du? Jag tror faktiskt du är helt välkommen att gå i kyrkan om du vill/ när du vill, det är enbart det att skolan ska INTE dra med ungarna dit. Kyrka och stat är separerad. Punkt slut. Inga konstigheter alls.
  • Kryxan

Det har ju funkat bra i USA?

Månkulturelltsamhälle.

Är det så du vill ha sverige?

Eisa skrev 2007-10-15 09:36:30 följande:
    Man kan väl BLANDA kulturer. Var inte så j-a rädd för det nya. Jag ser mig också som världsmedborgare, inte svensk. Nationalsången suger förresten, jag är glad att den är borttagen.Roligt hur folk sitter och försvarar svensk kultur och bara "ÅÅååh den MÅSTE bevaaaras" och sen går de å käkar en pizza
  • Kryxan

Skrev jag att du va tvungen att bli muslim?

Hur ofta gick du i kort skjol?
    Eller i en kort topp?

Lequisha skrev 2007-10-15 09:39:29 följande:
    Jag har även bott i Egypten. Skulle jag då ha varit tvungen att bli muslim då eller? Jag förstår inte riktigt ditt tankesätt.I Sverige kan man anmäla om man blir diskriminerad på ett arbete pga hudfärg, sexuella preferenser, religion osv. Så då skulle det väl bara vara enklare och sätta reglerna att i Sverige är vi vita, heterosexuella OCH protestanter. Så behöver man inte ha problem med fåniga anmälningar i onödan överhuvudtaget
  • Kryxan

Varför ska vi gå halva vägen?!

Nej, alla muslimer har inte ett ID kort utan slöja.

Och dom som har id kort utan slöja visar det bara för kvinnor.. jepp.

Hur blir det i tullen tex?
    Jo... det tar lite extra tid.. för dom behövre en annan kontrollant. Eftersom hon är muslim måste vi ge henne en kvinna. Vi tillåer ju religionsfrihet.
    Eller på posten?
    Eller hos läkaren?
    Eller vart som helst egentligen!?

HÖR DU HUR SJUKT DET ÄR?

micorazón skrev 2007-10-15 09:43:59 följande:
    kryxan: ang ID kort. Alla muslimer har ett ID kort utan slöja...... i alla fall dem jag känner. Man får inte dölja örat.... detta kort visar dem bara för kvinnor. Att ha slöja... man KAN anpassa sig efter yrket. Tex inom chark finns det nu en slöja som sitter tajt så att inget ska fastna i maskiner etc. Visst dme ska anpassa sig också, men kan vi inte gå halva vägen var???
Svar på tråden Ni borde skämmas!