Inlägg från: Schnauser |Visa alla inlägg
  • Schnauser

Ni borde skämmas!

Har sökt fem tjänster hos en statlig myndighet, som jag varit väl kvalificerad till. ...felet med mig är att jag är svensk. Tjänsterna har gått till invandrare för att man arbetar enligt devisen - etnisk mångfald. Jag som svensk blir diskriminerad i mitt eget land. Det känns jävligt skevt!

Cibi condimentum fames
  • Schnauser
    Donia skrev 2007-10-15 12:59:59 följande:
    Varför tror du att du har varit mer kvalificerad ???
    Det skrev jag inte om du läser igen.
    Cibi condimentum fames
  • Schnauser

Hmm! Det var något att fundera på. ...man kan faktiskt överklaga de besluten.

Cibi condimentum fames
  • Schnauser
    Weird One skrev 2007-10-15 13:41:40 följande:
    Åh, stackars dig...Har du råkat ut för diskriminering EN gång?Fråga Muhammad hur han känner sig efter 1000:e avslaget pga sitt ursprung.
    Fem skrev jag ju. Inte en. Har man fått så många avslag som 1000 st har man förmodligen inte en adekvat utbidning och problem med språket.
    Cibi condimentum fames
  • Schnauser

Utbildning ska det vara...

Cibi condimentum fames
  • Schnauser
    istid skrev 2007-10-15 14:21:25 följande:
    Det är inte sant. SVENSKAR med utländskt efternamn kommer inte heller till intervju. DET kallar jag diskriminering.
    Inte sant enligt dig ja. Det betyder inte att det är en allmän och vedertagen sanning i stort. ...men de som har utländskt namn blir diskriminerade för arbete händer ju. Det vet jag också.
    Cibi condimentum fames
  • Schnauser
    istid skrev 2007-10-15 14:41:23 följande:
    Precis som din sanning...Är det skillnad på att bli diskriminerad för det andra könet eller att bli det mot en utlänning?
    Jag har aldrig påstått att något jag skrivit är sant eller inte. Jag gav i mitt första inlägg uttryck för en känsla. Angående Muhammad så använde jag ordet "förmodligen". Ingen av oss här inne besitter den absoluta sanningen. Skulle bli mäkta förvånad då. Angående diskriminering tycker jag att den är av ondo på det stora hela. Det skulle kännas olustigt att väljas bort bara för att man är kvinna också naturligtvis. För mig är det underligt att man tänker att viss diskriminering är "finare" på något sätt. ...nu handlade det ju om invandrare i denna tråd.
    Cibi condimentum fames
Svar på tråden Ni borde skämmas!