Inlägg från: istid |Visa alla inlägg
  • istid

Ni borde skämmas!

Amen

• istid

Det må vara att man söker etnisk mångfald men på vilket sätt är det värre än att söka av båda könen? Är det mindra hemskt att bli diskreminerat till ett jobb om det går till det andra könet just pga könet bara den andra är svensk?

Och vad det gäller kläder så varför ska slöjor förbjudas? Så vitt jag vet har jag rätt att klä mig hur jag vill här i mitt land. Vill jag vara heltäckt eller halvnäck så är det upp till mig. Jag som svensk skulle aldrig acceptera att någon kom och sa åt mig vilka kläder jag har rätt att ha för att passa in i samhället. Precis som ingen svensk skulle acceptera att någon sätter sig på det vi tror på oavsett det är Gud, Mohammed eller flygande tefat.

• istid
    Schnauser skrev 2007-10-15 14:17:48 följande:
    Fem skrev jag ju. Inte en. Har man fått så många avslag som 1000 st har man förmodligen inte en adekvat utbidning och problem med språket.
    Det är inte sant. SVENSKAR med utländskt efternamn kommer inte heller till intervju. DET kallar jag diskriminering.
  • istid
    Schnauser skrev 2007-10-15 14:27:24 följande:
    Inte sant enligt dig ja. Det betyder inte att det är en allmän och vedertagen sanning i stort. ...men de som har utländskt namn blir diskriminerade för arbete händer ju. Det vet jag också.
    Precis som din sanning...

Är det skillnad på att bli diskriminerad för det andra könet eller att bli det mot en utlänning?
  • istid
    Kryxan skrev 2007-10-15 14:40:06 följande:
    Men alla nationeliteter missköter väl sig.Men varför ska sverige finna sig i att en invandrare kommer hit och gör det?DU har inte sett problemet?Kollat på efterlyst någon gång?Hur ofta hör du "blond-blåögd och talade flytande svenska" ?Vet du att 98% av alla våldbrott i sverige begår av folk med invandrar bakgrund?Eller sitter du bara och yttrar dig utan fakta?
    Var hämtar du din statestik?
  • istid
    Januaritjej skrev 2007-10-15 15:32:48 följande:
    För det första så blir inte kulturkrocken lika stor och för det andra så kan en australiensare eller engelsman klara sig väldigt bra med det språk dom talar.
    Visserligen är kulturkrocken mindre. Men om Mohammed ska lära sig svenska för att få stanna i Sverige så ska ju John från England också göra det. Eller ska vi göra skillnad på vilket land de kommer från också?
Svar på tråden Ni borde skämmas!