Inlägg från: bebbe made in italy |Visa alla inlägg
  • bebbe made in italy

Ni borde skämmas!

Sverige är ju nästan det enda landet som tar in invandrare, det går snart inte att hjälpa fler. Tycker verkligen att fler länder skulle ställa upp. Dessutom är det inte konstigt att folk blir arga då regeringen plockar bort fler och fler av våra traditioner för att invandrarna skall känna sig mer bekväma osv... Tror inte det är invandrarna själva som ber om detta, men det skapar ju stora samhällsklyftor. Dessutom tycker jag att vi kan hjälpa de som vill tillbaka när kriget är över. Dom kan få ett litet bidrag så de kan bygga upp sina hem igen... Man kan inte ge alla svenskt medborgarskap. och ut med alla som begår brott, så lite plats som vi har kvar så skall inte massa kriminella förstöra chansen för mer behövande att få komma hit. Dom skall ut och inte sitta i våra fängelser och ta upp plats när det finns hedeliga människor som behöver hjälp där ute!

• bebbe made in italy
    Zebilah skrev 2007-10-16 14:59:19 följande:
    Ibland önskar man att det blev krig här i sverige så att vi själva får smaka på hur det känns att tvingas iväg till ett land där man blir spottad på.
    Oj vad snällt sagt om ett land som tagit emot dig och räddat dig från kriget... Man mår ju fan dåligt.
  • bebbe made in italy
    Zebilah skrev 2007-10-16 15:05:27 följande:
    VA? Skojar du med mig? Sverige är MITT land, jag är svensk, mina öräldrar är svenska. Jag har inte flytt från något krig. Vart fick du det ifråN?
    Tycker inte du skall uttala dig om hur fol lider om du inte varot med om det... Och att önska krig i sverige är ju verkligen inte snällt, fy säger jag.
  • bebbe made in italy
    loijsan skrev 2007-10-16 15:22:24 följande:
    Håller med. Tycker det är konstigt att om man flyr från ett land så har man råd att åka andra sidan jordklotet, speciellt med tanke på att majoriteten i dessa länderna har det dåligt ställt ekonomiskt. En ungersk väninna till mig var i Ungern på semester och där hörde hon en del intressanta saker på radio och i tidningar, tydligen så uppmanar de folk att ta sig till Sverige, att de blir så väl omhändertagna och inte behöver jobba. Hon blev alldeles förskräckt...
    Ja exakt fattar inte heller det. Hör många här på fl som klagar på sverige hur förjävligt det är här och att vi inte tar hand om invandrare m.m. sånt skitsnack vi e ju fan ensama i norden om att ta emot invandrare, hur mkt resurser tror folk att vi har?
  • bebbe made in italy
    oOoJOYoOo skrev 2007-10-16 15:26:06 följande:
    Men är det invandrarnas fel att dom är här? Om ni retar er på att vi inte kan ta emot fler gå till regeringen med era klagomål. För människornas fel är det inte.
    Nä abslolut inte, men i stället för att klaga på hur skitkass sverige är kan dom väl vara lite glada att dom blivit väl motagna här och slipper leva i krig och förtryck. Jag är trött på folk som klagar...
  • bebbe made in italy
    loijsan skrev 2007-10-16 15:29:39 följande:
    Sedan vill jag göra ett tillägg. Om man flyr från ett land, borde man inte åka tillbaks till sitt hemland då oroligheterna/kriget är över?
    Det borde man faktiskt för då har vi i sverige chansen att hjälpa fler som är i akut behov av hjälp då de flyr från krig.
  • bebbe made in italy
    oOoJOYoOo skrev 2007-10-16 15:32:34 följande:
    Men då borde du vara rätt trött på dig själv också...för det ända du gjort hitills är att klaga på hur människor är? Någonstans föds alltihop....inte hjälper ni till så det ska bli bra här i Svergie för dessa människor med en massa snack som inte är särkillt snällt menat om man säger.
    jasså har jag? jaja det är ett fritt forum och varför klaga på ett land som hjälper en att överleva? Kan inte jag fatta?
  • bebbe made in italy
    oOoJOYoOo skrev 2007-10-16 15:34:01 följande:
    Ja, nog vill det flesta tillbaka....men vad kommer man tillbaka till??? Ett sönderbombat land inget hem....inget. Bara minnen av ond bråd död.....kan det bero på det?
    tillslut får det ju inte plats fler här i sverige och då blir det nog så att folk får åka tillbaka trots allt....
  • bebbe made in italy
    oOoJOYoOo skrev 2007-10-16 15:38:55 följande:
    Ja......men ge er inte på dem som är här....ge er på dom som sätter reglerna istället om ni tycker som ni gör. Bara gå till er själva....klart man skulle vilja hem....men man måste ju komma hem till något med sina barn...man bör ju ha tak över huvudet...
    har jag sagt nåt annat då? Kom inte med anklagelser som du grundar på INGENTING, har aldrig sagt något annat än att det är jävligt trisst att höra hur skit sverige är hela tiden och det står jag för!
Svar på tråden Ni borde skämmas!